Reklama

Strategiczny sojusz Poczty Polskiej

Poczta Polska podpisała porozumienie o strategicznej współpracy w skali globalnej z chińskim gigantem kurierskim, STO Express, który wysyła ponad 14 mld przesyłek rocznie.

Współpraca z Pocztą Polską ma dotyczyć logistyki, magazynowania, konfekcjonowania i dostarczania przesyłek na terenie Europy i Azji.

- Poczta Polska chce skorzystać na odtworzeniu Jedwabnego Szlaku. Handel transgraniczny to przyszłość biznesu logistycznego, a my posiadamy potencjał i idealne położenie, by z tej szansy skorzystać - mówi Wiesław Włodek, Wiceprezes Poczty Polskiej.

STO Express to nie jedyna chińska firma, z którą polski operator prowadzi negocjacje.

Poczta rozmawia zarówno z dużymi korporacjami, jak i małymi i średnimi przedsiębiorstwami z Europy i Azji. Spółka wraz z kilkunastoma innymi operatorami, m.in. z Chin, Tajlandii, Japonii oraz Niemiec czy Francji, została sygnatariuszem deklaracji z Chongqing.

Reklama

Jej celem jest wypracowanie korzystnych możliwości rozwoju handlu transgranicznego. Do porozumienia przystąpili także potentaci handlu internetowego, np. chiński serwis Alibaba.

Jedwabny szlak to dawna droga handlowa łącząca Chiny z Europą. Xi Jiping trzy lata temu ogłosił powrót do tej tradycji, co w dzisiejszych czasach oznacza utworzenie największego korytarza ekonomicznego na świecie.

Polska ze względu na położenie geograficzne jest idealnym partnerem do tego przedsięwzięcia. W najbliższych latach między Łodzią a Chengdu ma powstać połączenie kolejowe, którym będą przewożone produkty z Chin do Europy i na odwrót. To doskonała okazja dla firm logistycznych, które mogą znacznie zwiększyć swoje przychody z obrotu transgranicznego.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »