Świąteczne prezenty ale nie pod choinkę. Planuje je co 3. Polak

Nie tylko jajka i żurek, ale też prezenty. Wielkanocne upominki planuje w tym roku 35 proc. Polaków - wynika z badania przeprowadzonego przez portal płatności odroczonych PayPo. Zwykle obdarowywane będą dzieci, a najczęstszym planowanym prezentem mają być czekoladki.

Tradycja wielkanocnych podarków nie jest wprawdzie tak powszechna jak tych bożonarodzeniowych, jednak upominki planuje co trzeci ankietowany - wynika z badania przeprowadzonego przez PayPo. Zwykle wręczane były słodycze, ale coraz częściej obdarowywani mogą też liczyć na inne prezenty. 

Nawet ponad 500 zł na prezenty Wielkanocne

Najwięcej ankietowanych - 33 proc. - zamierza przeznaczyć na ten cel kwotę od 101 do 200 zł. Co 3. badany deklaruje wydanie na upominki  od 201 do 500 zł, a kwotę wyższą od tej sumy chce przeznaczyć 14 proc. Polaków. Najmniej - nie więcej niż 100 zł - wyda na prezenty 16 proc. ankietowanych przez PayPo. 

Reklama

Najczęściej obdarowywaną grupą będą dzieci. Blisko 2/3 Polaków wskazuje, że przygotowuje niespodzianki z myślą o najmłodszych.  Kolejne miejsca zajmują małżonkowie i życiowi partnerzy. Na prezent może liczyć co trzeci z nich. Zajączek odwiedzi też co piątego rodzica i dziadka a także 14 proc. przyjaciół. Całą rodzinę planuje obdarować 28 proc. badanych. 

Słodycze ale nie tylko. Co na prezent na Święta? To kupują Polacy

“Zakupy prezentowe odzwierciedlają praktyczne podejście Polaków, a także ich chęć do symbolicznego celebrowania świąt” - czytamy w badaniu PayPo. Najczęściej wybieranym prezentem mają być słodycze i czekoladki (68 proc.). Co drugi obdarowany (48 proc.) może liczyć na zabawki, a co trzeci kosmetyki (33 proc.). Prawie tylu samo - 32 proc. - wręczy w prezencie wielkanocne dekoracje, a 21 proc. kupi dodatki do domu. Mniejszą popularnością cieszą się ubrania (18 proc.) a także kwiaty i książki (po 15 proc.).

Obchody Wielkanocy wciąż mają przede wszystkim charakter rodzinny. Zdecydowana większość, 89 proc. ankietowanych, planuje spędzić ten czas w gronie najbliższych - wynika z badania. Na towarzystwo znajomych lub przyjaciół decyduje się 5 proc. ankietowanych, 3 proc. samemu usiądzie do wielkanocnego śniadania, a jedynie 1 proc. zdecydowało się na wyjazd.  

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Wielkanoc | prezenty | sondaż
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »