System PESEL bez przetargu

Nie będzie centralnego przetargu na budowę systemu PESEL 2. Zamiast niego resort spraw wewnętrznych przeprowadzi kilka lub kilkanaście mniejszych przetargów i będzie pełnił rolę integratora projektu - poinformował na środowej konferencji prasowej wicepremier, minister spraw wewnętrznych i administracji Ludwik Dorn.

Nie będzie centralnego przetargu na budowę  systemu PESEL 2. Zamiast niego resort spraw wewnętrznych  przeprowadzi kilka lub kilkanaście mniejszych przetargów i będzie  pełnił rolę integratora projektu - poinformował na środowej  konferencji prasowej wicepremier, minister spraw wewnętrznych i  administracji Ludwik Dorn.

Podkreślił, że MSWiA, rezygnując z jednego dostawcy i przetargu, chciało zminimalizować ryzyko przeciągania się procedury przetargowej poprzez np. składanie odwołań, zapewnić większą przejrzystość projektu oraz uwzględnić przy jego realizacji potrzeby administracji, wynikające z podziału administracyjnego.

"Jeden wykonawca nie liczy się z potrzebami sfery publicznej, +trzyma za gardło+ władzę publiczną i narzuca korzystne dla siebie rozwiązania" - wyjaśnił Dorn. Jak poinformował doradca ministra spraw wewnętrznych Piotr Piętak, przetargi zostaną ogłoszone w lipcu, a cały rejestr Pesel 2 ma powstać do końca 2007 r., najdalej do połowy 2008 r. Dodał, że część środków przeznaczona na PESEL 2 zostanie skierowana do wojewodów, którzy także będą przeprowadzać przetargi w ramach projektu.

Reklama

Według wiceministra spraw wewnętrznych odpowiedzialnego za informatyzację, Grzegorza Bliźniuka, nowy rejestr Pesel 2 ma zapewnić pozostałym systemom informatycznym w administracji publicznej dostęp do danych w nim zawartych. "Naszym celem jest to, aby osoba fizyczna przychodząca do urzędu była identyfikowana tylko na podstawie numeru PESEL. Pozostałe identyfikatory (np. NIP czy seria i numer dowodu tożsamości) będą używane tylko wewnątrz systemów informatycznych administracji publicznej" - tłumaczył Bliźniuk.

Wyjątkiem mają być osoby prawne, które będą identyfikowane tylko na podstawie NIP. Ma to umożliwić, realizowany przez resort finansów, projekt e-Deklaracje.

Budowa systemu PESEL 2 ma kosztować 200,1 mln zł. 25 proc. budżetu projektu pochodzić będzie z budżetu państwowego, reszta zostanie sfinansowana z funduszy unijnych.

Rejestr PESEL (Powszechny Elektroniczny System Ewidencji Ludności) jest prowadzony od 1979 r. i zawiera m.in.: numery PESEL obywateli Polski, ich aktualne nazwiska i imiona, daty i miejsca urodzenia, adresy i daty zameldowania na pobyt stały, serie i numery dokumentów tożsamości.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: rejestr | PESEL | resort | Dorn
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »