Szał komunikatorowy w Europie

Jak rozmowa to najlepiej e-rozmowa. Można jednocześnie pracować na komputerze i prowadzić dialog z jednym lub wieloma rozmówcami. Czy komunikatory pobiją rekordy popularności i wyprą inne formy komunikowania?

28 mln Europejczyków i 67 mln Amerykanów używa komunikatorów internetowych. Jednak w stosunku do liczby internautów więcej Europejczyków niż Amerykanów jest użytkownikami tego oprogramowania - tak wynika z upublicznionego we wtorek raportu firmy analitycznej comScore.

Jak stwierdza raport 28 mln Europejczyków i 67 mln Amerykanów stanowi odpowiednio 49 proc. europejskich i 37 amerykańskich internautów. Dodatkowo z raportu wynika, że w USA najczęściej komunikatorów (IM = instant messaging) używają Amerykanie hispanojęzyczni, zaś poza USA komunikatory internetowe są najczęściej stosowane w Ameryce Łacińskiej. Według comScore, w tym rejonie oprogramowania IM używa aż 64 proc. wszystkich internautów.

Reklama

Jak wynika z analizy comScore na rynku pierwsze miejsce zajmuje MSN Messenger z 61 proc. udziałem w rynku globalnym oprogramowania IM. Ta aplikacja IM jest używana najczęściej w Ameryce Łacińskiej, gdzie zajmuje 90 proc. rynku oraz w Europie i regionie Azji i Pacyfiku, gdzie zajmuje 70 proc. rynku.

Najbardziej konkurencyjnym rynkiem jest Ameryka Północna, głownie USA, gdzie na rynku oprogramowania IM rywalizują MSN Messenger, AOL oraz Yahoo!Messenger. Udziały tych komunikatorów w lutym wyniosły po 27-37 proc.

Skype, jeden najbardziej znanych komunikatorów internetowych, jest używany przez 14 proc. internautów na rynku globalnym, przy czym najniższy, 3 proc. udział ma w USA. Najpopularniejszy jest w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie zajmuje 26 proc. rynku aplikacji IM.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: europ | szał | szal | USA | komunikatory | "Szał"
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »