Reklama

Szokująca kampania ostrzega przed fake newsami na temat zdrowia

"Bzdura wpędzi nas do grobu" - to hasło kampanii krajowej Izby Lekarskiej we Włoszech, która w ten sposób walczy z przesądami i fałszywymi informacjami na temat zdrowia. Lekarze przestrzegają przed fake newsami w internecie i apelują, by zwracać się do nich.

W ramach kampanii społecznej przygotowano billboardy oraz ogłoszenia prasowe. Lekarze, jak się podkreśla, wybrali szokującą formę przekazu. Ich apelom: "Nie ufajcie bzdurom w sieci. Pytajcie zawsze lekarza", towarzyszą obrazy nagrobków i umieszczonych na nich napisów.

Na nagrobku, o który oparto pluszowego misia, widnieje epitafium: "Nie zaszczepili mnie ze strachu przed autyzmem".

Są też inne napisy nagrobne: "Leczyłem raka sodą oczyszczaną", "Kupiłem w sieci +cudowne+ lekarstwo", "Przeczytałem, że dieta z 6 jajkami dziennie, odchudza".

Reklama

Do kampanii tej przyłączyło się jak dotąd 30 lokalnych izb lekarskich. Celem akcji - jak wyjaśnili pomysłodawcy - jest uwrażliwienie opinii publicznej na pojawianie się w internecie fałszywych informacji na temat zdrowia, diet, kuracji i zwalczanie tego szkodliwego zjawiska.

- To cmentarz zdrowia, kampania, która w zwięzły i skuteczny, można powiedzieć: w lapidarny sposób, ostrzega przed niebezpieczeństwami oszukańczych kuracji, reklamowanych w kuszący sposób - powiedział jeden z inicjatorów akcji bilboardowej, Cosimo Nume.

Prezes związku krajowych izb lekarskich, Filipp Anelli wyjaśnił, że tak szokującą formę wybrano po to, aby obywatele przestali lekceważyć zagrożenia i nie sięgali do niewiarygodnych źródeł po informacje o zdrowiu.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »