Szwedzi chcą powalczyć w Warszawie

Zaostrza się rywalizacja na wartym ponad 500 mln zł i szybko rosnącym krajowym rynku dystrybucji części elektronicznych oraz elektrotechnicznych. O spory kawałek tego rynku zamierza powalczyć szwedzka grupa Elfa.

Zaostrza się rywalizacja na wartym ponad 500 mln zł i szybko rosnącym krajowym rynku dystrybucji części elektronicznych oraz elektrotechnicznych. O spory kawałek tego rynku zamierza powalczyć szwedzka grupa Elfa.

Wojna na katalogi

Elfa otworzyła wczoraj w Warszawie pierwszy salon firmowy poza Skandynawią. Razem z zapleczem i magazynem zajmuje on 600 mkw.

- Jeśli ten sklep się sprawdzi, pomyślimy o otwarciu kolejnych w największych polskich miastach - mówi Bo Lindqvist, dyrektor zarządzający Elfy.

Do tej pory Elfa dysponowała salonami jedynie w Szwecji, Norwegii, Finlandii i Danii.

- Myślę, że Elfa otworzyła ten sklep głównie z powodów marketingowych. Koncentrują się bowiem - podobnie jak my - na sprzedaży wysyłkowej, nie na sklepowej - komentuje Grzegorz Kowalczyk, dyrektor handlowy firmy Transfer Multisort Elektronik (TME) z Łodzi, która jest największym konkurentem Szwedów.

Reklama

Dodaje, że w samej tylko Warszawie, oprócz dużej giełdy elektronicznej, działa jeszcze kilkadziesiąt małych sklepów z częściami.

Bo Lindqvist nie ukrywa, że Elfa działa głównie w oparciu o sprzedaż wysyłkową. Na polskim rynku rozwija ją już od 1997 r.

- Rocznie drukujemy około 20 tys. katalogów, które trafiają do naszych potencjalnych klientów, m.in. poprzez targowe imprezy branżowe - dodaje Bo Lindqvist.

Duża część zamówień (około 30 proc.) płynie do firmy przez internet.

Rywale z wysp

Potwierdzeniem tezy o testowo-marketingowym charakterze salonu firmowego w Polsce może być fakt, że znajduje się w nim zaledwie 6 tys. artykułów spośród 70 tys. dostępnych w sztokholmskim magazynie centralnym grupy. Do kogo chce dotrzeć Elfa? Głównymi klientami firmy są małe i średnie zakłady produkcyjne, a także konstruktorzy i serwisanci urządzeń z różnych branż.

Przedstawiciele firmy spodziewają się, że w najbliższym czasie konkurencja na tym rynku jeszcze się zaostrzy. Oczekują bowiem wejścia na polski rynek dużych graczy brytyjskich: Electro Components oraz Farnell.

Wiktor Szczepaniak

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: szwedzi | chciał | Warszawa | firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »