Reklama

Szwedzka Klarna wchodzi na polski rynek płatności i rzuca wyzwanie AllegroPay, PayPo czy TryPay. Pierwszym partnerem sieć H&M

Klarna, czyli fintech oferujący odroczone płatności rozpoczął działalność w Polsce od współpracy z H&M. Biuro Klarny w Polsce jest ósmą europejską placówką, po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Holandii, Belgii, Hiszpanii oraz Włoszech poinformowały wiadomoscihandlowe.pl Szwedzki gigant współpracuje z największymi sieciami detalicznymi.

Szwedzka spółka Klarna zmierzy się na polskim rynku m.in. z AllegroPay, PayPo czy TryPay. Będzie jej o tyle łatwiej, bo na globalnym rynku współpracuje już z takimi markami jak Nike, Topshop czy Asos. Polscy klienci mogą już poznać usługi Klarny dzięki współpracy z H&M.

Na całym świecie z usług Klarny korzysta ponad 90 mln aktywnych klientów w 17 krajach. Firma pochodzi ze Szwecji. Została założona w 2005 roku, a w 2014 roku utworzono Grupę Klarna.

Inwestorami Klarny są VISA, Sequoia, Premira, Bestseller i Atomico. W czerwcu 2021 r. Klarna pozyskała 639 mln dolarów w rundzie zbiórki funduszy prowadzonej przez Vision Fund 2 grupy SoftBank, podnosząc wycenę firmy do 45,6 mld dolarów.

Reklama

W historii spółki Klarna można doszukać się również polskiego akcentu. CEO firmy i jednym z jej trzech założycieli jest Sebastian Siemiątkowski, Szwed polskiego pochodzenia, który całkiem dobrze mówi w naszym języku.

- Sektor e-commerce stał się motorem napędowym lokalnej gospodarki. Klarna jest tutaj, aby wzmocnić ten fenomen. Zaczynamy z naszym długoterminowym partnerem H&M, ale naszym zobowiązaniem jest być partnerem do wzrostu dla wszystkich polskich sprzedawców, dużych i małych, i wspólnie pracować nad budowaniem lojalnej i usatysfakcjonowanej społeczności klientów wokół ich marek - mówi Sebastian Siemiątkowski.

Według szefa Klarny polski rynek odroczonych płatności rozwija się obiecująco, a firma startuje w Polsce w momencie bardzo dynamicznego rozwoju e-commerce. Badanie NEPA zlecone przez Klarnę pokazuje, że w 2021 roku 96 proc. polskich internautów dokonało zakupów online. Co trzeci Polak robi zakupy online co tydzień, a 59 proc. twierdzi, że robiłoby zakupy w Internecie tylko wtedy, gdyby musiało wybierać.

Aż 29 proc. badanych twierdzi, że użyłoby opcji "Zapłać później" przy ostatnim zakupie, jeśli byłaby ona dostępna. Podczas gdy 3 na 4 Polaków wie o tej opcji lecz tylko 1 na 4 próbował. Do tego 7 na 10 badanych bardziej ufa sprzedawcy detalicznemu, jeśli zaoferuje on rozwiązanie typu "zapłać później", a 62 proc. respondentów uważa, że częściej wracałoby do takiego sklepu jako klient.

Wsparta takimi badaniami Klarna uruchomiła aplikację zakupową dla polskich klientów. Na świecie firma ma ponad 250 tysięcy globalnych partnerów handlowych. W Polsce Klarna oferuje detalistom maksymalne opóźnienie płatności do 18 dni i pobiera prowizję od 2,99 proc. oraz dodatkowo 0,50 zł za transakcję.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »