T-Mobile Polska przestał tracić klientów

T-Mobile opublikował wyniki roczne. Operator powstrzymał trend spadkowy klientów kontraktowych, telekom nadal na pre-paidzie mocno traci. T-Mobile podał dane za IV kwartał, kiedy to w porównaniu z III kwartałem stracili 657 tysięcy kart SIM.

Przychody T-Mobile Polska w czwartym kwartale 2016 roku wyniosły 1,723 mld zł, rosnąc o 4,8 proc. rok do roku. W całym 2016 roku przychody wyniosły 6,49 mld zł i były wyższe o 0,5 proc. w porównaniu do 2015 roku - podała spółka w komunikacie.

W czwartym kwartale minionego roku skonsolidowany zysk EBITDA spółki wyniósł 598 mln zł. Marża EBITDA w tym okresie osiągnęła poziom 34,7 proc. zmniejszając się o 1,8 punktu procentowego w porównaniu do czwartego kwartału 2015 roku. Wypracowany przez spółkę skonsolidowany zysk EBIDTA w całym 2016 roku wyniósł 2,1 mld zł i był niższy o 13,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Reklama

"W 2016 roku przychody całkowite T-Mobile Polska utrzymały się na stabilnym poziomie. Natomiast na wynik EBITDA wpłynęły m.in. większe nakłady marketingowe i wyrównanie poziomu komunikacji z naszą bezpośrednią konkurencją oraz wyższe koszty rozliczeń międzyoperatorskich związanych z rosnącą popularnością taryf z nielimitowanymi usługami wliczonymi w abonament" - powiedział cytowany w komunikacie Szabolcs Gaborjani, członek zarządu ds. finansowych T-Mobile Polska.

T-Mobile Polska na koniec grudnia ubiegłego roku obsługiwała bazę 10,364 mln klientów. W segmencie usług przedpłaconych spółka miała 4,022 mln klientów, a w segmencie usług abonamentowych było to 6,612 mln klientów.

"W przypadku segmentu usług abonamentowych liczba klientów T-Mobile Polska zwiększyła się kolejny kwartał z rzędu zgodnie z trendem widocznym w wynikach operacyjnych od początku ubiegłego roku.

Dzięki temu bilans T Mobile Polska na koniec 2016 roku w segmencie klientów abonamentowych jest dodatni, a liczba klientów zwiększyła się o 43 tysiące w porównaniu do roku 2015" - napisano w komunikacie.Zasięg sieci T-Mobile w technologii LTE wzrósł na koniec roku do ponad 99 proc. populacji kraju z 83 proc. rok wcześniej.

...................

Operator sieci Play zwiększył w 2016 roku całkowitą bazę klientów o 1,9 proc. rdr do 14,41 mln, udział klientów kontraktowych wzrósł do 58,0 proc. z 50,0 proc. na koniec 2015 roku - poinformował Play w materiałach prasowych.

Udział Play w polskim rynku zwiększył się w zeszłym roku o 1,2 pp., do 26,3 proc.

Przychody operacyjne Play wyniosły w zeszłym roku 6.118 mln zł, co stanowi wzrost o 12,5 proc. rdr. Przychody od użytkowników wyniosły 3.432 mln zł (wzrost o 7,9 proc. rdr).

Skorygowana EBITDA wyniosła 2.035 mln zł, wzrastając o 14,0 proc. rdr. W samym czwartym kwartale skorygowana EBITDA sięgnęła 561 mln zł, o 21,8 proc. wyżej niż w czwartym kwartale 2015 roku.

Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE na dzień 31 grudnia 2016 roku zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 92,1 proc. pokrycia populacji.

"W 2016 roku odczuliśmy efekty rejestracji kart prepaid. Pomimo negatywnego wpływu tego procesu na rynek, udało nam się zwiększyć bazę abonencką do poziomu 14,4 mln (w porównaniu z 14,15 mln na koniec grudnia 2015 r.). Na koniec grudnia 2016 r. nasz udział w rynku kształtował się na poziomie 26,3 proc. i pozostaliśmy drugim co do wielkości operatorem infrastrukturalnym (MNO)" - napisano w komunikacie.

Zdaniem analityków, po wprowadzeniu obowiązku rejestracji kart pre-paid, w przypadku Play i Orange operatorzy stracili po ok. milionie kart SIM, część z nich odzyskuje rynek na umowach abonamentowych.

Na koniec 2016 r. Orange Polska miał 3,93 mln klientów stacjonarnej usługi głosowej w tym 3,27 mln na POTS, ISDN i WLL, a 0,66 mln w technologii VoIP

PAP
Dowiedz się więcej na temat: T-Mobile | telefonia komórkowa | Play | pre-paid | Orange
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »