Reklama

Tadeusz Rolke po 60 latach odtwarza znaną sesję zdjęciową na tarasie CeDeTu

Jest 1961 rok. Na tarasie Centralnego Domu Towarowego przy ul. Kruczej 50 w Warszawie, fotograf Tadeusz Rolke wykonuje sesję zdjęciową produktów, będących wówczas obiektami pożądania wielu Polek. Wśród nich były to m.in. wózek dziecięcy, telewizor, radio czy narty. Jak na przestrzeni 60 lat zmieniły się te obiekty i pasje, a także otaczająca CEDET architektura? Kim jest współczesna Polka i po co przychodzi do dzisiejszego Centralnego Domu Technologii? 60 lat później w tym samym miejscu przed obiektywem mistrza fotografii pozują absolwentki Szkoły Pionierów PFR - programu tworzonego przez Polski Fundusz Rozwoju we współpracy z Allegro.

Zdjęcie Tadeusza Rolke z 1961 roku to kultowy już obraz, opowiadający historię modnego w tamtym czasie miejsca, gdzie dostępne były tzw. dobra luksusowe oraz kobiet, które przychodziły do CeDeTu, aby kupować lub podziwiać wymarzone produkty. 60 lat później dokładnie w tym samym miejscu 92-letni fotograf wraca z aparatem na taras, znajdujący się na 6 piętrze współczesnego CeDeTu. Chociaż sam kształt budynku niewiele zmienił się na przestrzeni lat, to jego przeznaczenie jest zupełnie inne. Dziś to przede wszystkim budynek biurowy, ale także miejsce, gdzie Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju powołała do życia Centralny Dom Technologii - miejsce, które łączy edukację technologiczną, biznes i misję, jaką jest m.in. promowanie polskich innowacji. Celem remake'u sesji, zrealizowanej w tym samym miejscu - dziś Centralnym Domu Technologii - jest odzwierciedlenie przemian, które na przestrzeni 60 lat zaszły w architekturze miejskiej i przeznaczeniu samego budynku. Obecnie, zamiast centrum handlowego, znajduje się tu siedziba Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju, która inwestuje w rozwój przedsiębiorczości w Polsce.

Reklama

Modelki - Pionierki

PFR i Allegro zorganizowały wspólnie już cztery edycje Szkoły Pionierów PFR - programu edukacyjnego, w którym początkujący przedsiębiorcy technologiczni wyposażani są w wiedzę i kompetencje niezbędne do stworzenia własnego start-upu. Każda kolejna edycja Szkoły potwierdza trend, że za coraz większą liczbą polskich innowacyjnych rozwiązań stoją kobiety.
Podczas sesji przedsiębiorczynie weszły w role modelek by zaprezentować nowe role, które kobiety mogą pełnić w 2021r. W miejscu uniwersalnych towarów popularnych w latach 60. każda z nich wskazała własne atrybuty, które wykorzystuje w pracy nad startupem, rozwojem zainteresowań czy akcentowaniem swojej kobiecości.

Kim są współczesne modelki?

Do projektu zostały zaproszone absolwentki Szkoły Pionierów PFR - kobiety wyróżniające się szczególnymi osiągnięciami na polu innowacji, nauki i biznesu.

  • Aleksandra Pędraszewska - COO VividQ. Twórczyni startupu rewolucjonizującego dziedzinę wyświetlania za pomocą holografii generowanej komputerowo.
  • Justyna Bącela - CEO Weregolf. Twórczyni inteligentnego kombinezonu umożliwiającego naukę swingu golfowego.
  • Zuzanna Ruszkowska - współtwórczyni Zajki, urządzenia badającego poziom wilgotności gleby.
  • Karolina Wojtas - inwestorka w holenderskim funduszu deep tech i laureatka studenckiej nagrody Nobla.
  • Dr Celina Wierzbicka - dawniej pracowniczka naukowa na Uniwersytecie w Malmö, dziś programistka we francuskim scale-upie.
  • Agnieszka Andrzejak - architektka z technologicznym zacięciem, pomysłodawczyni platformy badającej architektoniczne preferencje Polaków.

Więcej informacji o programie Szkoła Pionierów PFR znajdziesz na stronie. W październiku zdjęcia będzie można zobaczyć na wystawie na terenie Domu Spotkań z Historią w Warszawie. 

Materiał Polskiego Funduszu Rozwoju

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »