Te kanały Discovery są w innych krajach. Powinny być u nas?
Lutowy debiut kanału Discovery Life to doskonała okazja, aby przybliżyć czytelnikom inne marki Discovery nieobecne na naszym rynku. Amerykański koncern przyzwyczaił nas bowiem do częstych zmian w swoich paczkach i zapewne będziemy świadkami jeszcze wielu nowości. Jakie kanały niedostępne u nas oferuje na rodzimym rynku? Jakie w innych krajach europejskich? Które powinny trafić do nas?
Discovery Family zadebiutował na amerykańskim rynku w październiku 2014 roku. Oferuje programy edukacyjne i przyrodnicze dla dzieci i ich rodziców. Są to między innymi produkcje animowane. Dociera do 70 milionów gospodarstw domowych. Z myślą o hiszpańskojęzycznych mieszkańcach USA działa też Discovery Familia.
W Stanach Zjednoczonych nadaje też Discovery Fit & Health. Jak sama nazwa wskazuje, skupia się na programach medycznych, dotyczących zdrowego trybu życia, odchudzania, dbania o wygląd i ćwiczeń fizycznych. Jego dni są policzone, bo 15 stycznia zostanie zastąpiony przez Discovery Life z szeroko pojętymi programami lifestyle'owymi.
American Heroes Channel to typowo lokalna marka Discovery. Skupia się na pokazywaniu amerykańskich bohaterów. Zarówno tych wojennych (np. żołnierze, którzy zabili Osamę Bin Ladena), jak i tych cywilnych (ocaleni po przejściu huraganu Katrina). Inny typowo amerykański kanał Discovery to Destination America.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
Pokazuje produkcje dotyczące historii, życia, miejsc i ludzi związanych ze Stanami Zjednoczonymi. Velocity to kanał Discovery adresowany do mężczyzn. Dużo treści dotyczy samochodów i wyścigów samochodowych, ale znaleźć można tu też programy podróżnicze czy poradnikowe. Na rodzimym rynku amerykański koncern posiada też udziały w OWN: Oprah Winfrey Network - telewizji znanej na całym świecie prowadzącej talk-show.
W Wielkiej Brytanii obejrzymy Discovery Shed, kanał poświęconym budowom, samochodom, rowerom i sportom ekstremalnym. Jeszcze więcej treści na temat samochodów, rowerów i motocykli zobaczymy w Discovery Turbo. Stacja działa nie tylko na rynku brytyjskim, ale także azjatyckim i australijskim.
We Włoszech działa już dawno wycofany z naszego kraju Discovery Travel & Living, znany z treści podróżniczych i lifestyle'owych. Na platformie Sky Italia kodowana jest wersja HD kanału DMAX. Wersja SD jest niekodowana i można ją oglądać z satelity Hot Bird 13°E. Za darmo można też oglądać adresowany do mężczyzn Real Time. Również ta stacja skupia się na programach motoryzacyjnych. W krajach południowo-wschodniej Azji (Filipiny, Indonezja, Indie, Tajlandia, Singapur) nadaje wciąż zamknięty w wielu państwach Discovery Kids - kanał adresowany do dzieci.
Jedno jest pewne. Polska to kraj, gdzie Discovery ma jedną z największych na świecie ofert kanałów tematycznych. Nazwa koncernu pojawia się także w kontekście zakupu TVN. Problem w tym, że liczba kanałów Discovery nie zawsze idzie w parze z jakością. Coraz częściej są tam pokazywane treści dalekie od dokumentu, a zbliżone do show. Osobiście najchętniej obejrzałbym polską wersję Destination America. A państwo? Który z powyższych kanałów? A może woleliby państwo lepszą jakość amerykańskich stacji?
Autor: Daniel Gadomski