Tele-Fonika zwalnia 900 osób

Tele-Fonika porozumiała się z działającymi w firmie związkami zawodowymi odnośnie do planowanych na grudzień zwolnień grupowych.

Około 900 pracowników zwolni największy w Polsce producent kabli firma Tele-Fonika Kable. Jak tłumaczą przedstawiciele spółki, redukcja zatrudnienia wynika ze spadku zamówień płynących z rynków zagranicznych.

- To dla nas bardzo trudna decyzja - poinformował PAP rzecznik Tele-Foniki Kable Aleksy Pachwicewicz. Dodał, że spółka, która 70 proc. produkcji kieruje na eksport, w bolesny sposób odczuwa światowy kryzys finansowy i spowolnienie gospodarek.

Zarząd Tele-Foniki Kable zawarł już z przedstawicielami załóg porozumienie dotyczące przeprowadzenia zwolnień grupowych. Obejmą one pracowników wszystkich komórek organizacyjnych spółki i zostaną przeprowadzone w grudniu tego roku. Pracownikom objętym programem dobrowolnych odejść zostaną wypłacone świadczenia pieniężne, których kwota będzie uzależniona od stażu pracy.

- Zawarte porozumienie ma na celu dostosowanie poziomu zatrudnienia do aktualnego i przewidywanego zapotrzebowania na wyroby kablowe, optymalizację procesów produkcyjnych oraz obniżenie kosztów działalności. Podjęte działania zwiększą konkurencyjność firmy na rynkach handlowych na świecie oraz poprawią jej rentowność - poinformował zarząd w poniedziałkowym komunikacie.

Tele-Fonika Kable jest pod względem wielkości sprzedaży czwartym w Europie producentem kabli i przewodów, zatrudniającym blisko 4,7 tysiąca pracowników. W skład grupy wchodzą fabryki w Krakowie, Myślenicach, Szczecinie i Bydgoszczy, które dostarczają kable i przewody do odbiorców w ponad 80 krajach na całym świecie.

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: tele-fonika | kable | tele
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »