To będzie 12-procentowy wzrost!
Wartość polskiego rynku reklamy online osiągnęła w I półroczu 2009 r. 658 mln zł, co oznacza 12-proc. wzrost, wykazywany w badaniu przeprowadzonym na 27 podmiotach porównywanych rok do roku - wynika z badania firm PricewaterhouseCoopers (PwC) oraz IAB Polska.
W tegorocznej fali badania IAB AdEx wzięło udział 31 podmiotów. Po uwzględnieniu dodatkowych uczestników badania wzrost wydatków na reklamę w sieci sytuuje się na poziomie 14 proc. porównując pierwsze półrocze 2008 i 2009 roku.
"Kryzys gospodarczy, który doprowadził do spadków w skali całego polskiego rynku reklamy, szczególnie w tradycyjnych kanałach takich jak telewizja czy prasa, w najmniejszym stopniu dotknął sektor reklamy internetowej. I choć dynamika wzrostów na poziomie kilkudziesięciu procent rocznie to już w tej chwili historia, internet nadal pozostaje w ofensywie, osiągając kilkunastoprocentowy wzrost w bardzo trudnym okresie.
Biorąc pod uwagę duży potencjał tego rynku, wynikający z dużo niższej penetracji w porównaniu z dojrzałymi gospodarkami europejskimi oraz stopniową migrację budżetów reklamowych do sieci, która z kolei jest efektem wzrostu liczby użytkowników oraz wysokiej mierzalności kampanii reklamowych online, przyszłość reklamy online zapowiada się dobrze" - powiedział cytowany w komuniakcie prasowym Marcin Kałkucki z PricewaterhouseCoopers.
"Ponadto warto zwrócić uwagę na minimalny jeszcze w Polsce udział reklamy video, który powinien zwiększać się wraz z poprawą infrastruktury. Podobna tendencja dotyczyć będzie rozwoju reklamy internetowej w urządzeniach mobilnych. Odpowiednie +zagospodarowanie+ tych obszarów powinno pozwolić uzyskiwać dodatkowe przychody w przyszłości, szczególnie, gdy penetracja łącz szerokopasmowych osiągnie już poziom typowy dla dojrzałych gospodarek zachodniej Europy " - dodał.