Trudne początki Polsatu News
Kanał informacyjny Polsat News, który wystartował 7 czerwca, w pierwszym pełnym tygodniu nadawania osiągnął 0,15 proc. udziału w rynku, przy średnim zasięgu dziennym na poziomie 586 tys. osób - wynika z badania TNS OBOP.
Nowa stacja informacyjna pierwszego dnia emisji zanotowała udział w rynku na poziomie 0,16 proc. przy zasięgu 386 tys. osób. W okresie 7-15 czerwca 2008 roku statystyczny widz przeznaczył na oglądanie Polsat News 17 i pół minuty dziennie.
W porównaniu do swojej bezpośredniej konkurencji - TVN 24 oraz TVP Info - nowa stacja informacyjna osiągnęła skromne wyniki. Średni udział konkurencyjnych stacji w tygodniu 9-15 czerwca 2008 r. wyniósł odpowiednio 2,6 proc. i 4,3 proc.
TNS OBOP zaznaczył, że stacje te są obecnie w innej fazie rozwoju - mają znacznie większy zasięg techniczny i dużo większą rozpoznawalność wśród potencjalnych widzów.
-Polsat News, dzięki dużej penetracji platformy Cyfrowy Polsat oraz wysokiej pozycji na liście stacji dostępnych na tej platformie, ma dobre zaplecze do tego, by stać się liczącą stacją na polski rynku - powiedział cytowany w komunikacie Dariusz Rocki, główny specjalista ds. obsługi klienta telemetrycznego TNS OBOP.
-Jednak wyniki stacji informacyjnych w dużej mierze zależą od sytuacji w kraju i na świecie. W przypadku TVN 24, kilka tygodni po starcie nastąpiły wydarzenia z 11 września, dzięki którym stacja o dość niskim zasięgu technicznym znacząco zwiększyła udziały z około 0,2 do prawie jednego procenta w ujęciu tygodniowym - dodał.
Wcześniej przedstawiciele Polsatu zapowiadali, że nowy kanał chce w przyszłym roku mieć oglądalność na poziomie 0,5-0,7 proc., a po trzech latach celuje w 1-1,5 proc.