Reklama

Tu płynie gigantyczna kasa!

- W pierwszym półroczu 2010 roku wydatki na reklamę online wzrosły o 18 proc. rok do roku, do 777 mln zł - wynika z badania IAB AdEx, przeprowadzonego dla IAB Polska przez firmę doradczą PwC

Raport wskazuje, że wartość rynku reklamy internetowej w Polsce w pierwszym półroczu wyniosła 777 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 658 mln zł.

Branże, które najbardziej zwiększyły swoje wydatki, to motoryzacja, telekomunikacja i żywność.

Ok. 40 proc. wydatków reklamowych w internecie generują finanse, motoryzacja oraz telekomunikacja.

"W porównaniu do pierwszego półrocza 2009 roku struktura wydatków w sektorach produktowych pozostaje zbliżona. Istotną różnicę zanotował jedynie handel, który spadł o 5 punktów procentowych. Wzrosły wydatki w motoryzacji i telekomunikacji" - napisano w raporcie.

Reklama

W stosunku do pierwszego kwartału tego roku, wydatki na reklamę online w okresie kwiecień-czerwiec zwiększyły się o prawie 10 proc., z 372 do 405 mln zł.

"Szczegółowa analiza danych za ubiegły rok pozwala spodziewać się spadku wydatków w trzecim kwartale 2010 r., co jest zgodne z sezonowością wydatków reklamowych obserwowaną na innych rynkach Europy" - napisano w raporcie.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »