Tu płynie gigantyczna kasa!
- W pierwszym półroczu 2010 roku wydatki na reklamę online wzrosły o 18 proc. rok do roku, do 777 mln zł - wynika z badania IAB AdEx, przeprowadzonego dla IAB Polska przez firmę doradczą PwC
Raport wskazuje, że wartość rynku reklamy internetowej w Polsce w pierwszym półroczu wyniosła 777 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 658 mln zł.
Branże, które najbardziej zwiększyły swoje wydatki, to motoryzacja, telekomunikacja i żywność.
Ok. 40 proc. wydatków reklamowych w internecie generują finanse, motoryzacja oraz telekomunikacja.
"W porównaniu do pierwszego półrocza 2009 roku struktura wydatków w sektorach produktowych pozostaje zbliżona. Istotną różnicę zanotował jedynie handel, który spadł o 5 punktów procentowych. Wzrosły wydatki w motoryzacji i telekomunikacji" - napisano w raporcie.
W stosunku do pierwszego kwartału tego roku, wydatki na reklamę online w okresie kwiecień-czerwiec zwiększyły się o prawie 10 proc., z 372 do 405 mln zł.
"Szczegółowa analiza danych za ubiegły rok pozwala spodziewać się spadku wydatków w trzecim kwartale 2010 r., co jest zgodne z sezonowością wydatków reklamowych obserwowaną na innych rynkach Europy" - napisano w raporcie.