Turystów już nie interesuje cena. Liczy się dobre imię biura podróży

Polacy coraz mniej ufają biurom podróży. To najgorszy rok w historii branży - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Już 44,2 proc. Polaków z powodu ostatnich bankructw zrezygnowałoby z wczasów zorganizowanych przez touroperatora na rzecz wyjazdu na własną rękę - wynika z badania przeprowadzonego dla "Dziennika Gazety Prawnej" przez Homo Homini.

Konsumenci stali się też bardziej ostrożni w selekcji biura, z którym wybiorą się na urlop. Ceną przy wyborze wycieczki kieruje się już tylko 13,5 proc. Najważniejszym kryterium stała się marka i renoma biura oraz opinie na forach internetowych. Kieruje się nimi 45,4 proc. kupujących.

Z szacunków wynika, że w tym roku z powodu upadłości polskich biur ucierpiało już 35 - 40 tys. osób. Najwięcej w związku z bankructwem Sky Club, z powodu którego skrócone wakacje lub ich brak przytrafił się ok. 23 tys. klientom. Na sprowadzenie turystów z zagranicy do kraju urzędy marszałkowskie wydały już 6 mln zł.

Reklama
PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »