Turystyka: Inni padają, a Niemcom idzie coraz lepiej
Niemieckie biuro podróży TUI (obecny także w Polsce) ogłosiło wyniki letniej sprzedaży wycieczek. Mimo kryzysu gospodarczego na Starym Kontynencie była bardzo dobra. Prognoza rocznych wyników nie jest zagrożona.
TUI w północnej Europie sprzedała o 6 proc. rok do roku więcej wycieczek (usług), o 5 proc. w środkowej Europie i o 2 proc. więcej w zachodniej Europie. Świetnie zaczęła się sprzedaż usług na sezon zimowy 2012/2013. Poprzednia zima też była dobra - rok do roku wzrost sprzedaży wyniósł 32 proc.
TUI
Niem. Touristik Union International AG - niemiecka spółka akcyjna z branży turystycznej z siedzibą w Hanowerze. Touristik Union International powstała w 1968 r. z połączenia kilku mniejszych firm: Touropa, Scharnow-Reisen, Hummel Reise i Dr. Tigges. W 1998 r. weszła w skład grupy Preussag/Hapag-Lloyd i przemianowana została na Hapag Touristik Union, a po dalszych przekształceniach ponownie Touristik Union International.
Do roku 2001 funkcjonująca jako Preussag AG. Od przekształcenia w 2001 roku firma skupiła się na działalności w branży usług turystycznych, logistycznych i transportowych.
Do TUI należy m.in.: ok. 3500 biur podróży; 79 operatorów turystycznych w 18 krajach; ponad 120 samolotów; 37 agencji podróży w 31 krajach; 12 sieci hotelowych w 28 krajach z 285 hotelami na ok. 163 tys. łóżek (Atlantica Hotels, Dorfhotel, Gran Resort Hotels, Grecotel, Grupotel, Iberotel, MAGIC LIFE, 50 proc. w RIU Hotels, ROBINSON Club, Jaz Hotels, Sol y Mar); 10 statków.
W Polsce do TUI należy TUI Centrum Podróży i sieć TUI Family (dawniej sieć Scan Holiday).
Krzysztof Mrówka