UOKiK: Uważaj na zapchaną skrzynkę mailową

Zapchana skrzynka mailowa? Ile czasu tracisz na usuwanie niezamówionej korespondencji? Nadawcy wielu takich przesyłek łamią prawo. Prezes UOKiK wszczął postępowania, w których sprawdzi czy doszło do złamania prawa.

Prezes UOKiK wszczął postępowania, w których sprawdzi czy doszło do złamania prawa w chwili rozsyłania za pomocą poczty elektronicznej niezamówionych przez konsumentów informacji handlowych dotyczących nowego portalu giełdy samochodowej adMoto.pl. UOKiK sprawdzi, czy w trakcie kampanii reklamowej adresy mailowe odbiorców portalu były wykorzystywane w sposób naruszający ich interesy.

Jednocześnie Prezes UOKiK zbada, czy spółka Money.pl w sposób należyty wykonuje umowę o świadczenie subskrypcji usługi e-gazety. Z informacji zebranych przez Urząd wynika, że mogło dojść do fałszowania rozsyłanych do adresatów nagłówków e-mail. W stopce wysyłanych wiadomości zamieszczana była informacja, że nadawcą jest Money.pl., tymczasem treść wskazywała, że przesyłki zostały skierowane do odbiorców np. przez Bank BPH.

Reklama

Konsument nie musi być bezradny wobec niezamawianej korespondencji ? każdemu przysługuje możliwość zaskarżenia osoby inicjującej spam. Fakt nagabywania niezamówionymi przesyłkami możemy zgłosić na policję ? spam jest traktowany jako wykroczenie. W przypadku wykorzystania niezgodnego z prawem danych osobowych właściwą instytucją będzie również Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (www.giodo.gov.pl). Z drogi cywilnoprawnej mogą skorzystać również przedsiębiorcy. Przesyłanie niezamówionej korespondencji jest bowiem czynem nieuczciwej konkurencji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | GIODO | uważaj | złamania
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »