Volkswagen atakuje polski rynek
Po przejęciu biznesu samochodowego od Jana Kulczyka, koncern Volkswagen chce osiągnąć prymat na polskim rynku, oferując tańsze auta - dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna".
Z nieoficjalnych informacji uzyskanych przez gazetę wynika, że koncern przygotowuje wielką akcję promocyjną, której podstawą ma być nowa polityka cenowa. Od 2012 r. samochody niemieckiej marki mają być nawet o 10 proc. tańsze w salonach. Skorzystać z tego mają zarówno klienci jak i dilerzy. Dotychczas auta Volkswagena były o 30 proc. droższe od samochodów Opla, Toyoty czy Forda. Teraz zbliżą się do nich cenowo.
Zdaniem cytowanych przez gazetę dilerów, przy nowych cenach będą oni w stanie sprzedawać dwa, a nawet trzy razy więcej samochodów niż dotąd. To plan na kilka lat, ale już w przyszłym roku Volkswagen może zwiększyć sprzedaż w Polsce o ponad 50 proc. i zepchnąć z najwyższego podium inną markę koncernu - Skodę.
Inne marki myślą raczej o zwiększeniu cen niż o ich obniżkach.
Więcej w "Dzienniku Gazecie Prawnej".