Vouchery dla 35 tys. osób na zakupy w Biedronce. Sieć podpadła UOKiK
Sieć Biedronka opublikowała na swojej stronie decyzję prezesa UOKIK w której czytamy, że firma naruszała zbiorowe interesy konsumentów. Biedronka zobowiązała się do przeprowadzenia szkoleń dla konsumentów, a 35 tys. osób nagrodzi bonami na zakupy.
W uzasadnieniu decyzji UOKiK pisze, że sieć stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, polegające m.in. na nieprzestrzeganiu przepisów dotyczących zgłoszeń wad towarów z tytułu rękojmi. Pracownicy sklepów Biedronka informowali, że za wady możliwa jest ich naprawa, wymiana lub dokonanie zwrotu gotówki, co może wprowadzać konsumentów w błąd w zakresie wszystkich uprawnień przysługujących konsumentom z tytułu rękojmi za wady. Ponadto pracownicy sieci mieli nie potwierdzać ustnych reklamacji w formie pisemnej.
Sieć zobowiązała się m.in. do organizacji szkolenia dla konsumentów w formie online, które dostępne będzie na stronie internetowej.
Jeronimo Martins przedstawi Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów propozycje materiałów dotyczących szkolenia i przedłoży je do akceptacji.
Pierwsze 35 000 osób, które ukończy quiz, tj. udzieli odpowiedzi na wszystkie pytania, niezależnie od wyniku, otrzyma od Jeronimo Martins Polska SA voucher rabatowy o wartości 10 zł do wykorzystania w sklepach sieci "Biedronka".
Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl