W lipcu Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł o 1,01 pkt.

W lipcu Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł o 1,01 pkt. do 85,83 pkt. - podał w piątek Ipsos. Jest to czwarty miesiąc z rzędu, w którym odnotowano wzrost wskaźnika. Autorzy raportu zwracają uwagę na to, że obniżył się wskaźnik oczekiwań.

W lipcu Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł o 1,01 pkt. do 85,83 pkt. - podał w piątek Ipsos. Jest to czwarty miesiąc z rzędu, w którym odnotowano wzrost wskaźnika. Autorzy raportu zwracają uwagę na to, że obniżył się wskaźnik oczekiwań.

"Stosunkowo największą zmianę zanotował Wskaźnik Klimatu Gospodarczego, który wzrósł o 1,7 pkt osiągając poziom 72 pkt. Mniej osób niż przed miesiącem uważa, że w ciągu ostatniego roku sytuacja gospodarcza kraju pogorszyła się (zmiana o 5 pkt procentowych). Skłonność do Zakupów pozostała praktycznie bez zmiany (+0,5 pkt), uzyskując wynik 93,9 pkt. Jednocześnie zwiększył się nieco udział osób, które przewidują, że w ciągu najbliższego roku uda im się odłożyć pieniądze" - dodano.

Z raportu wynika, że obniżył się wskaźnik oczekiwań. Autorzy badania wskazują, że jeśli będzie się on nadal pogarszał, może to prowadzić do zatrzymania wzrostu WOK.

Reklama

"Obecna poprawa Wskaźnika Optymizmu Konsumentów dokonała się głównie dzięki ocenom sytuacji bieżącej. Jednak przewidywania odnośnie przyszłości stały się nieco bardziej pesymistyczne. W następstwie tego Wskaźnik Oczekiwań jako jedyny w tym miesiącu spadł (-1,4 pkt). Jeśli te pesymistyczne postawy pogłębią się w najbliższych miesiącach, może to doprowadzić do zatrzymania wzrostu Wskaźnika Optymizmu Konsumentów" - napisano w komunikacie.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: dane makroekonomiczne | wskaźnik | nastroje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »