Reklama

W marcu pogorszenie nastrojów konsumentów - Pentor

Po lutowym wzroście nastrojów konsumenckich, marzec przyniósł jednak ich pogorszenie - wynika z raportu Pentora.

Po lutowym wzroście nastrojów konsumenckich, marzec przyniósł jednak ich pogorszenie - wynika z raportu Pentora.

"Lutowa poprawa nastrojów konsumenckich okazała się dość krucha. Marzec przynosi bowiem pogorszenie indeksów. Główny wskaźnik optymizmu konsumentów obniżył się o trzy punkty. Pogorszeniu uległy zarówno opinie na temat stanu i perspektyw polskiej gospodarki, jak i dotyczące materialnych warunków życia gospodarstw domowych. Bardziej pogorszyły się jednak bieżące oceny sytuacji, aniżeli oczekiwania wobec przyszłości" - napisano w komentarzu.

"Dlatego przyczyn pogorszenia można bardziej upatrywać w nawrocie zimy w pierwszej dekadzie marca niż innych czynnikach sytuacyjnych. Spora część konsumentów przedwcześnie odetchnęła z ulgą wierząc, że wydatki na ogrzewanie będą wreszcie mniejsze. Powrót śnieżyc i mrozów zniweczył wiosenne oczekiwania. Na pocieszenie pozostaje to, że obserwowane wskaźniki nie powróciły do stanów sprzed lutego, kiedy przewaga pesymistów nad optymistami była dwucyfrowa" - dodano.

Reklama

Pentor pisze, że pogorszenie nastrojów konsumenckich ma z pewnością bezpośredni związek ze spadkiem dynamiki sprzedaży detalicznej w miesiącu lutym.

            wartość    zmiana mdm
PESK   -   -11,7 pkt  -2,4 pkt 
OGD    -   -7,5 pkt   -3,6 pkt 
PENKON -   -9,6 pkt   -3,0 pkt 

PESK - wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju.

OGD - wskaźnik kondycji finansowej gospodarstw domowych

PENKON - wskaźnik klimatu konsumenckiego.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: pentor

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »