W polskim oddziale sieci Aldi trwają prace nad uruchomieniem sklepu internetowego
Aldi prowadzi prace nad uruchomieniem sklepu internetowego - poinformował w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Wojciech Łubieński, prezes Aldi Polska. Nie zapadła jeszcze ostateczna decyzja co do tego, czy będzie to e-grocery czy non-food.
BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami
- Planujemy wdrożenie projektu za dwa lata. Czy to będzie e-grocery czy non-food - analizy są prowadzone. Proces już się rozpoczął i w całej grupie trwają nad tym prace, całkiem zaawansowane - powiedział szef polskiego oddziału dyskontowej sieci.
Z kolei w rozmowie z "Rzeczpospolitą" menedżer zasugerował, że najprawdopodobniej Aldi zdecyduje się (przynajmniej początkowo) na sprzedaż online towarów przemysłowych, gdyż jest z nią "łatwiej wystartować i przetestować mechanizmy". Wojciech Łubieński podkreślił, że inaczej jest w przypadku rynku e-grocery - ten segment wciąż nie jest zbyt rozwinięty "ze względu na przyzwyczajenia klientów i trudności z opłacalnością".
Wnioski? Na ten moment, zdaniem Łubieńskiego, "trudno teraz o masową popularność" sprzedaży żywności przez internet. Prezes Aldi Polska sugeruje jednak, że w przyszłości może to się zmienić ze względu na inne zwyczaje zakupowe młodszego pokolenia Polaków.
Oglądaj najnowsze promocje i planuj zakupy z ding.pl
Jeśli Aldi faktycznie uruchomi sklep internetowy z ofertą pozaspożywczą, dołączy pod tym względem do dwóch największych rywali na polskim rynku. E-sprzedaż artykułów przemysłowych jest bowiem prowadzona w Polsce od niedawna przez Biedronkę (Biedronka Home), a od kilku lat przez Lidla (lidl.pl, dawniej lidl-sklep.pl). Warto dodać, że Biedronka rozwija także sklep internetowy z żywnością oraz dostawy q-commerce we współpracy z Glovo. Z kolei trzeci dyskonter w kraju, Netto, w lipcu nawiązał partnerstwo z platformą Everli, której kurierzy (tzw. szoperzy) dostarczają klientom zamówione online produkty spożywcze pod same drzwi. Netto nie ma natomiast osobnego e-sklepu z ofertą przemysłową.
Przypomnijmy, że niemieckie media donosiły w ubiegłym roku, iż Aldi Süd i Aldi Nord (w Polsce obecny jest ten drugi podmiot) powołały wspólną spółkę, która ma za zadanie umocnić dyskonterów w sprzedaży przez internet produktów non-food, a zarazem przygotować obie siostrzane sieci do uruchomienia e-sklepu spożywczego.
Prace nad tym rozwiązaniem mają trwać w Düsseldorfie, gdzie swoją siedzibę ma spółka joint-venture Aldi E-Commerce Verwaltungs - sieci Aldi Süd i Aldi Nord mają w niej po 50 proc. udziałów. Podmiot ten ma się zajmować sprzedażą internetową, zwłaszcza w zakresie "artykułów spożywczych i artykułów codziennego użytku".
Wcześniej Aldi Nord próbowało nabyć sklep internetowy Real.de od Grupy Metro, właściciela m.in. hurtown Makro Cash&Carry. Plany te spaliły jednak na panewce, w konsekwencji detalista pracuje nad autorskim rozwiązaniem e-commerce od zera.
W maju 2020 r. pisaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl, że polski oddział sieci Aldi - w przeciwieństwie do większości sieci spożywczych - powstrzymywał się od jednoznacznych deklaracji w sprawie tego, czy w związku z pandemią koronawirusa firma zdecyduje się na debiut na rynku e-grocery (lub, szerzej, e-commerce) w Polsce, czy to w formie własnego sklepu internetowego, współpracy z platformą delivery, lub w jeszcze innym modelu. Dziś, nieco ponad dwa lata później, wiemy już, że Aldi podejmuje intensywne działania w tym kierunku i w perspektywie 24 miesięcy e-sklep dyskontowej sieci powinien wystartować.
Kilka dni temu media z USA poinformowały, że do uruchomienia pełnoprawnego sklepu internetowego z żywnością szykuje się amerykański oddział sieci Aldi Süd. Platforma docelowo ma zostać wdrożona w całych Stanach Zjednoczonych. Obecnie na tym rynku dyskonter współpracuje z firmą Instacart. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej na ten temat.
Zobacz również: