Wal-Mart przewróci ceny w Polsce

Walka pomiędzy wielkimi sieciami hipermarketów w Polsce zaostrzy się jeszcze bardziej - twierdzi "Rzeczpospolita", zapowiadając wejście na nasz rynek giganta tej branży, amerykańskiej firmy Wal-Mart. Klienci mogą zacierać ręce: ceny powinny polecieć w dół.

Gazeta dowiedziała się, że światowy potentat za kilka miesięcy wchłonie jedną z obecnych u nas sieci handlowych. Jednym z kandydatów do przejęcia jest polska część francuskiej Grupy Auchan.

Wal-Mart ma w 16 krajach świata 6,6 tys. supermarketów i zatrudnia 1,8 mln pracowników. Każdego tygodnia jego sklepy odwiedza średnio 176 mln osób. W ostatnim roku finansowym miał 312,4 mld dolarów przychodów ze sprzedaży.

Klientów ucieszy zapowiedź niskich cen. Są one w Wal-Marcie o ok. 15 proc. niższe niż u konkurentów. Ale odbywa się to w znacznej mierze kosztem dostawców i pracowników sieci. Wal-Mart znany jest z niskich wynagrodzeń wypłacanych pracownikom, pisze "Rzeczpospolita".

Reklama

Będzie taniej

Zapowiedź inwestowania Wal-Martu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej od dawna wywołuje obawy wśród czołowych detalistów, m.in. niemieckiej Grupy Metro, brytyjskiego Tesco, francuskiego Auchan. Wal-Mart to bardzo poważny gracz.

Pojawienie się go w Polsce na pewno więc spowoduje wzrost konkurencji i zmiany działania firm od dawna obecnych na tym rynku. Będzie to dotyczyć zwłaszcza polityki cenowej. Analitycy rynku wskazują że ceny sprzętu RTV i AGD mogą spaść nawet i do 30 proc.

mz

INTERIA.PL/Rzeczpospolita
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »