Ważne dla podróżnych. Na dworcach pojawią się innowacyjne urządzenia
Polregio wprowadza na rynek videomaty. To urządzenia samoobsługowe, dzięki którym podróżni w trakcie kupowania biletu będą mogli skorzystać z pomocy e-kasjera. Spółka pilotażowo wdroży 10 urządzeń na dworcach kolejowych. To pierwsze tak nowoczesne rozwiązanie na polskim rynku.
Obecnie podstawowym narzędziem wykorzystywanym w procesie sprzedaży biletów jest kasa biletowa, w której można kupić bilety na połączenia wszystkich przewoźników kolejowych. Należy zaznaczyć, że pociągi spółki codziennie zatrzymują się na 1900 stacjach i dworcach kolejowych. Dziś Polregio uruchamia ok. 150 kas, których kosztochłonność w niektórych przypadkach przekracza nawet 50 proc. Dostępność tych kas na dworcach premium wynosi średnio 12 godzin dziennie, ale już na mniejszych dworcach jedynie 7 godzin.
W celu uzupełnienia dostępności zakupu biletów na dworcach, przy wsparciu zespołu handlowego, przygotowana została koncepcja nowego narzędzia sprzedażowego. Będzie ono posiadać cechy kasy biletowej, dostępne będzie w godzinach uruchamianych pociągów przez Polregio, a jego kosztochłonność będzie jednocyfrowa.
- Zainspirował nas tradycyjny biletomat. Gdyby połączyć jego funkcje z funkcjonalnością tradycyjnej kasy biletowej, moglibyśmy uzyskać narzędzie, które będzie posiadało oczekiwane funkcjonalności - i tak narodził się pomysł videomatu z funkcją e-kasjera - mówi Adam Pawlik, członek zarządu, dyrektor handlowy Polregio SA.
E-kasjer to osoba zlokalizowana w call center, która pomoże klientowi zakupić bilet kolejowy.
Wystarczy, że pasażer przyciśnie odpowiedni przycisk na ekranie lub na obudowie videomatu i połączy się z call center. W kolejnym kroku e-kasjer wybierze zgodnie z oczekiwaniami klienta ofertę, a klientowi pozostanie jedynie zbliżenie karty płatniczej do czytnika i odebranie biletu. Dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest dostępność usługi w każdym videomacie, niezależnie od jego lokalizacji.
- Funkcja e-kasjera będzie dostępna w godzinach od 6:00 do 22:00, czyli aż 16 godzin. Zakładamy, że ta dodatkowa funkcjonalność będzie stanowiła zachętę do zakupu biletu dla osób, które do tej pory nie były przekonane do korzystania z usług tradycyjnego biletomatu. Postanowiliśmy, że zrealizujemy ten pomysł w formie projektu pilotażowego, a już niebawem udostępnimy naszym klientom 10 takich urządzeń, które zostaną zainstalowane na większych i mniejszych dworcach w Polsce. W kolejnych miesiącach będziemy monitorować różnorakie wskaźniki tego projektu - dodaje Pawlik.
BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami
Videomaty są efektem wielomiesięcznej współpracy między firmami Polregio, Netią i Avista, dla których zarówno sprawna obsługa pasażera, jak i elektroniczna sprzedaż usług są priorytetem.
Pierwsze videomaty będą dostępne w ramach pilotażu, między innymi w: Krakowie, Zielonej Górze, Jarosławiu, Poznaniu, Łodzi, Świnoujściu, Szczecinie oraz Opolu. W nadchodzących tygodniach firma Polregio zaplanowała kampanię reklamową pod hasłem "Do kolejki bez kolejki" oraz szereg eventów na dworcach, zachęcających do skorzystania z videomatów.