Ważne dla podróżnych. Na dworcach pojawią się innowacyjne urządzenia

Polregio wprowadza na rynek videomaty. To urządzenia samoobsługowe, dzięki którym podróżni w trakcie kupowania biletu będą mogli skorzystać z pomocy e-kasjera. Spółka pilotażowo wdroży 10 urządzeń na dworcach kolejowych. To pierwsze tak nowoczesne rozwiązanie na polskim rynku.

Obecnie podstawowym narzędziem wykorzystywanym w procesie sprzedaży biletów jest kasa biletowa, w której można kupić bilety na połączenia wszystkich przewoźników kolejowych. Należy zaznaczyć, że pociągi spółki codziennie zatrzymują się na 1900 stacjach i dworcach kolejowych. Dziś Polregio uruchamia ok. 150 kas, których kosztochłonność w niektórych przypadkach przekracza nawet 50 proc. Dostępność tych kas na dworcach premium wynosi średnio 12 godzin dziennie, ale już na mniejszych dworcach jedynie 7 godzin. 

Jak działa videomat?

W celu uzupełnienia dostępności zakupu biletów na dworcach, przy wsparciu zespołu handlowego, przygotowana została koncepcja nowego narzędzia sprzedażowego. Będzie ono posiadać cechy kasy biletowej, dostępne będzie w godzinach uruchamianych pociągów przez Polregio, a jego kosztochłonność będzie jednocyfrowa.

Reklama

- Zainspirował nas tradycyjny biletomat. Gdyby połączyć jego funkcje z funkcjonalnością tradycyjnej kasy biletowej, moglibyśmy uzyskać narzędzie, które będzie posiadało oczekiwane funkcjonalności - i tak narodził się pomysł videomatu z funkcją e-kasjera - mówi Adam Pawlik, członek zarządu, dyrektor handlowy Polregio SA.

E-kasjer to osoba zlokalizowana w call center, która pomoże klientowi zakupić bilet kolejowy.

Wystarczy, że pasażer przyciśnie odpowiedni przycisk na ekranie lub na obudowie videomatu i połączy się z call center. W kolejnym kroku e-kasjer wybierze zgodnie z oczekiwaniami klienta ofertę, a klientowi pozostanie jedynie zbliżenie karty płatniczej do czytnika i odebranie biletu. Dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest dostępność usługi w każdym videomacie, niezależnie od jego lokalizacji.

- Funkcja e-kasjera będzie dostępna w godzinach od 6:00 do 22:00, czyli aż 16 godzin. Zakładamy, że ta dodatkowa funkcjonalność będzie stanowiła zachętę do zakupu biletu dla osób, które do tej pory nie były przekonane do korzystania z usług tradycyjnego biletomatu. Postanowiliśmy, że zrealizujemy ten pomysł w formie projektu pilotażowego, a już niebawem udostępnimy naszym klientom 10 takich urządzeń, które zostaną zainstalowane na większych i mniejszych dworcach w Polsce. W kolejnych miesiącach będziemy monitorować różnorakie wskaźniki tego projektu - dodaje Pawlik.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Gdzie będą dostępne pierwsze videomaty?

Videomaty są efektem wielomiesięcznej współpracy między firmami Polregio, Netią i Avista, dla których zarówno sprawna obsługa pasażera, jak i elektroniczna sprzedaż usług są priorytetem.

Pierwsze videomaty będą dostępne w ramach pilotażu, między innymi w: Krakowie, Zielonej Górze, Jarosławiu, Poznaniu, Łodzi, Świnoujściu, Szczecinie oraz Opolu. W nadchodzących tygodniach firma Polregio zaplanowała kampanię reklamową pod hasłem "Do kolejki bez kolejki" oraz szereg eventów na dworcach, zachęcających do skorzystania z videomatów.

INTERIA.PL/Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: POLREGIO | bilety | kolej
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »