Więcej importowanych

W tym roku rynek samochodów dostawczych zmniejszył się o jedną trzecią, a mimo to Daewoo, Volkswagen, Fiat i Mercedes sprzedały więcej samochodów niż rok wcześniej.

W tym roku rynek samochodów dostawczych zmniejszył się o jedną trzecią, a mimo to Daewoo, Volkswagen, Fiat i Mercedes sprzedały więcej samochodów niż rok wcześniej.

Gorzej, że ponad 60 proc. sprzedanych aut została wyprodukowana poza krajem.

W ciągu trzech kwartałów tego roku sprzedano w Polsce 16.546 samochodów dostawczych, czyli blisko o 33 procent mniej niż w porównywalnym okresie 2000 roku - wynika z raportu przygotowanego przez spółkę Samar.

Największy spadek dotknął pojazdy dostawcze o masie do 3,5 tony. Produkowany przez lubelską Daewoo Motor Polska lublin, który zastąpił wytwarzanego od lat sześćdziesiątych w dawnej Fabryce Samochodów Ciężarowych popularnego żuka, znalazł w tym roku 2457 nabywców (6984 w ubr.) i choć fabryka jest w stanie upadłości, wyniku sprzedaży nie udało się pobić najpoważniejszemu konkurentowi Lublina, firmie VW-Poznań.

Reklama

Sprzedała ona 1875 dostawczych transporterów i skód pick-up zajmując tym samym miejsce drugie. Niewiele mniej pojazdów sprzedał Mercedes (1713) i Fiat (1584). Oprócz lubelskiego Daewoo wymienione wcześniej firmy odnotowały w tym roku wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim. Największy, bo blisko 50-procentowym wzrostem może się poszczycić firma Volkswagen.

Kolejne miejsca na liście firm sprzedających najwięcej aut użytkowych w Polsce zajęły firmy: Kia, Daewoo (zakład produkujący samochody dostawcze w Nysie), Renault, Citroen, Ford i Peugeot.

Wszystkich tych sześciu producentów odnotowało w tym roku spadek sprzedaży.

Zmieniła się także struktura sprzedaży samochodów użytkowych. O ile w ubiegłym roku przewagę miały pojazdy wyprodukowane w krajowych fabrykach, to w 2001 roku większym powodzeniem cieszą się samochody pochodzące z importu i ta przewaga rośnie z miesiąca na miesiąc. Na 16.546 samochodów dostawczych sprzedanych od stycznia do końca września br. 10.104 sprowadzono z zagranicy, reszta pochodziła z fabryk krajowych. Oznacza to, że importowane pojazdy opanowały dziś 61 procent polskiego rynku samochodów dostawczych.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: Fiat | Daewoo | pojazdy | samochody dostawcze | Volkswagen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »