Reklama

Wielka Brytania: Piwosze zmieniają się w miłośników wina

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez magazyn "The Grocer", Brytyjczycy - znani z miłości do piwa spożywanego w pubach - coraz częściej sięgają po wino, które piją w domowym zaciszu.

W 2014 r. Brytyjczycy wypili w swoich domach o 3,7 proc. więcej wina - czyli aż o 29,7 mln litrów więcej - niż w roku poprzednim. Łączne wydatki poddanych Elżbiety II na wino sięgnęły 5,2 mld funtów - informuje branżowy magazyn "The Grocer".

Zdaniem ekspertów, za wzrost konsumpcji wina w Zjednoczonym Królestwie odpowiada przede wszystkim rosnąca popularność win musujących, a zwłaszcza prosecco. Ogółem sprzedaż win musujących w Zjednoczonym Królestwie wzrosła w 2014 r. o 15,9 proc., do 634,4 mln funtów. W porównaniu z 2013 r. Brytyjczycy wydali też o 40,4 mln funtów więcej na wina musujące będące produktami tzw. marek własnych sieci handlowych.

Reklama

Według analityków rynku spożywczego, dane te świadczą o tym, iż wina musujące nie są już postrzegane przez konsumentów jako trunki zarezerwowane na specjalne okazje.

W 2014 r. na Wyspach Brytyjskich wzrosła też sprzedaż win niemusujących - o 3,7 proc., do 4,6 mld funtów. Oznacza to, że Brytyjczycy wydali na nie o 166,6 mln funtów więcej niż w roku poprzednim. Wzrost ten napędzany był przede wszystkim coraz większym zainteresowaniem klientów winami z górnej półki cenowej.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »