Wielka zmiana na rynku telewizyjnym. TVN pokonany!
W maju 2011 r. całodobowy udział kanału TVN w rynku spadł do 13,92 proc. z 14,12 proc. w analogicznym okresie roku poprzedniego. Stacja spadła z drugiego na trzecie miejsce - podały Wirtualnemedia.pl na podstawie danych TNS OBOP.
Na pierwszym miejscu utrzymała się TVP1, ale oglądalność stacji zmniejszyła się do 18,47 proc. z 18,61 proc.
Na drugim miejscu znalazła się Telewizja Polsat z udziałem na poziomie 14,02 proc., zbliżonym do zeszłorocznego.
Oglądalność kanału TVN w komercyjnej grupie docelowej (16-49 lat) całodobowo wzrosła w maju br. do 15,78 proc. z 14,91 proc. rok wcześniej. Tym samym stacja ta przemieściła się na drugie z trzeciego miejsca.
Na pierwszym miejscu pozostał Polsat, którego udział wzrósł do 17,06 proc. z 16,75 proc.
Na trzecie miejsce z drugiego spadła TVP1, której udział zmniejszył się do 14,72 proc. z 15,40 proc.
Czwartą pozycję ponownie zajęła TVP2, chociaż jej udział wzrósł nieznacznie do 13,08 proc. z 13,03 proc.
W przypadku grupy docelowej TVN, (czyli 16-49 lat, miasta) kanał TVN obronił pozycję lidera, a jego udział wzrósł w maju 2011 r. do 17,18 proc. z 16,66 proc. rok wcześniej. Także Polsat utrzymał się na drugiej pozycji zwiększając w tym okresie swój udział do 15,50 proc. z 15,48 proc. Na trzecim miejscu, podobnie jak przed rokiem, uplasowała się TVP1. Zanotowała ona wzrost udziału do 13,63 proc. z 13,26 proc.