Wizz Air wycofuje się z kontrowersyjnej opłaty. Nie będzie doliczał 10 euro

Wizz Air zrezygnował z pobierania tzw. opłaty systemowej wynoszącej równowartość 10 euro - informuje węgierski portal utazomajom.hu. W założeniu opłata miała obejmować przede wszystkim internetowe biura podróży i porównywarki lotów, ale często obciążano nią też indywidualnych klientów. Wszyscy, którzy się zgłoszą, dostaną zwrot.

Tajemnicze 10 euro zostało dopisane do oficjalnego cennika usług Wizz Air dwa lata temu. Jak czytamy w opisie, miało być ono "naliczane w przypadku rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem systemów automatycznych". 

Opłatą nie powinni być obciążeni indywidualni użytkownicy. Tak się jednak nie działo. Pieniądze były im często doliczane podczas rezerwowania biletu w internecie, za każdy odcinek lotu. 

Nie tylko biura podróży

Wizz Air wielokrotnie tłumaczył, że to błąd systemu, przepraszał za niedogodności i obiecywał zwrot pieniędzy. Ponieważ nie publikował oficjalnie informacji o niepotrzebnej dopłacie, wielu podróżnych uznawało ją za część biletu i nie domagało się zwrotu. "Zwłaszcza, że często nie była ona wyszczególniona na bilecie" - informuje utazomajom.hu. 

Reklama

Portal fly4free.pl opisuje przypadek pasażera, któremu przewoźnik naliczał dodatkową opłatę zarówno przy zakupie biletu przez stronę internetową jak i przez aplikację. Ale gdy podobne transakcję próbowała przeprowadzić ze swojego konta żona, opłata systemowa nie była naliczana. Konsultantka linii wyjaśniła, że prawdopodobnie system Wizz Aira sklasyfikował jego profil jako biuro podróży.

Wizz Air naprawia błąd

Pod wpływem skarg i presji mediów, Wizz Air wyłączył program, który automatycznie dodawał dopłatę systemową. "Na podstawie skarg klientów Wizz Air dezaktywował wspomnianą w artykule dopłatę systemową, która jest opłatą dla internetowych biur podróży, ale z powodu błędu została ona również naliczona niektórym prywatnym pasażerom. Linia lotnicza przeprasza za niedogodności i oczywiście zwróci pieniądze pasażerom, którzy zostali niesłusznie obciążeni opłatą w wyniku skargi do obsługi klienta" - cytuje komunikat przewoźnika węgierski portal.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Wizz Air | opłata | rezygnacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »