Reklama

Właściciel Lidla i Kauflandu celuje w 100 mld euro przychodów

Schwarz Gruppe, właściciel sieci sklepów Lidl i Kaufland, w ciągu najbliższych pięciu lat chce zwiększyć swoje roczne przychody aż do 100 mld euro.

Klaus Gehrig, dyrektor generalny grupy, oświadczył w wywiadzie udzielonym duńskiemu magazynowi MT, że uda się ten cel osiągnąć dzięki poprawie biznesu na obecnych rynkach, wejściu do nowych krajów oraz rozwijaniu usług internetowych.

Przychody Schwarz Gruppe w ubiegłym roku finansowym wyniosły 79,3 mld euro, dzięki wzrostowi o 7 proc. w ujęciu rocznym. Przychody samego Lidla urosły o 9 proc. do poziomu 59 mld euro, podczas gdy Kaufland zanotował wzrost obrotów o 2,8 proc., osiągając około 20 mld euro.

W najbliższych latach właściciel Lidla i Kauflandu zamierza dalej zwiększać przychody w krajach, w których już jest obecny. [...]

Reklama

- - - -

Lidl sięga w swoich placówkach po audiomarketing

Sieć Lidl wprowadziła niedawno w swoich sklepach podkład muzyczny. Oddziaływanie na zmysł słuchu klientów zdobywa coraz większą popularność w sklepach.

Spokojna muzyka nie tylko relaksuje klientów, ale też poprawia ich samopoczucie i wpływa na postrzeganie czasu.

- Im wolniejsza muzyka, tym wolniejsze tempo przemieszczania się po sklepie, a co za tym idzie - większy rozmiar zakupów - komentuje Iwona Kliś, marketing executive w Branch Brothers (Upright Group).

- Przyjemne dźwięki towarzyszące wizycie w placówce handlowej budują pozytywne doświadczenia zakupowe konsumentów, którzy chętniej wracają do niej w przyszłości - dodaje.

- - - - -

Lidl - założona w Niemczech sieć sklepów dyskontowych, działająca w 26 krajach europejskich. Główna siedziba firmy znajduje się w Neckarsulm (Niemcy). Nazwa sieci pochodzi od nazwiska Ludwiga Lidla, emerytowanego nauczyciela.Lidl należy do rodzinnej spółki Schwarz Beteiligungs GmbH, która jest także właścicielem sieci sklepów Kaufland.

(wiki)

CZYTAJ RÓWNIEŻ: W londyńskim Lidlu zarobisz minimum 53 złote za godzinę pracy!

- - - - -

Lidl wydaje na promocję w telewizji prawie 22 mln zł miesięcznie

Według danych firmy Nielsen za ostatni tydzień (27 lipca - 2 sierpnia), Lidl przeznaczył na reklamę telewizyjną 7 349 342. W miesiąc (6 lipca - 2 sierpnia) wydatki sieci wyniosły łącznie 21 828 842 zł. Od kilku lat główną rolę w reklamach sieci grają Karol Okrasa i Pascal Brodnicki.

W ten sposób powstała kuchnialidla.pl - unikatowy portal na którym oprócz zbioru pomysłów i przepisów kulinarnych, znajdują się porady, tricki i filmy instruktażowe.

"Zakończenie kampanii to jej naturalny etap - jak każda inna formuła, również ta kampania musiała dobiec końca. Serdecznie dziękujemy Pascalowi Brodnickiemu i Karolowi Okrasie za 3 lata pełne wyzwań i fascynujących pojedynków kulinarnych. To była niezwykła przygoda i wielka satysfakcja współpracować z nimi przy tak udanym projekcie" - mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Kampania "Pascal kontra Okrasa" składała się z kilku odsłon i zyskała grono setek tysięcy wiernych fanów. Do jej realizacji Lidl wykorzystał wiele różnorodnych narzędzi i kanałów komunikacji. Wśród nich m.in. spoty telewizyjne z udziałem kucharzy, niestandardowe akcje promocyjne, jak książka z przepisami kucharzy dla klientów sieci czy liczne warsztaty kulinarne dla mediów i blogosfery, a także akcje specjalne dla konsumentów.

- W naszej ocenie działania prowadzone w ramach kampanii w pełni zrealizowały zakładane cele. Wspólnie z Pascalem i Karolem udało nam się zachęcić Polaków do eksperymentów w kuchni oraz poszerzania wiedzy nt. gotowania. Wraz z bohaterami naszej kampanii wprowadziliśmy nową jakość potraw na stoły naszych konsumentów, a gotowanie stało się wręcz narodowym hobby Polaków - dodaje Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Kampania "Pascal kontra Okrasa" została wyróżniona najbardziej prestiżową nagrodą - Złote Effie 2013 za najbardziej efektywną komunikację marketingową. Ponadto otrzymała również nagrodę magazynu Brief - projekt komunikacji marketingowej 2013. Dzięki prowadzonym działaniom marka Lidl dotarła i zaangażowała w szczytowym punkcie ponad 900 tys. miłośników gotowania (RU - Megapanel PBI/ Gemius za marzec 2015 roku), rozdała swoim klientom 1,2 mln książek

z przepisami Pascala i Okrasy, przygotowała ponad 120 spotów telewizyjnych z udziałem kucharzy,

a na kuchnialidla.pl w sumie zebrała ponad 1000 przepisów kulinarnych, w tym po 90 przepisów autorstwa każdego z mistrzów.

- Jestem dumny, że mogłem być częścią tak spektakularnego przedsięwzięcia. Kulinarne pojedynki

z Karolem były dla mnie dużym, ale niezwykle przyjemnym wyzwaniem, które dało mi wiele satysfakcji zawodowej. Rywalizacja była bardzo wyrównana i wymagała od nas dużego zaangażowania i pomysłowości, ale co najważniejsze - przebiegała w atmosferze przyjacielskiego dopingu i motywacji - komentuje jeden z bohaterów kampanii, Pascal Brodnicki.

- Ostatnie trzy lata były dla mnie niezwykle cennym i satysfakcjonującym doświadczeniem. Dziękuję firmie Lidl za to, że zaprosiła mnie do tego projektu, a także Pascalowi, który był dla mnie godnym przeciwnikiem w bitwach kulinarnych. Rywalizacja między nami przebiegała we wspaniałej, a przede wszystkim w przyjacielskiej atmosferze. Przy każdym przepisie dawaliśmy z siebie wszystko i udowadnialiśmy przed całą Polską, a także przed sobą nawzajem, co potrafimy i na co nas stać - podsumowuje znany kucharz Karol Okrasa.

Mimo zakończenia samej kampanii "Pascal kontra Okrasa", strona kuchnialidla.pl bogata w liczne przepisy i pomysły kulinarne, będzie w pełni aktywna, a przepisy stale dostępne dla konsumentów.

Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »