Włoski gigant przejął polską firmę. Sonko ma nowego właściciela

Włoskie przedsiębiorstwo Euricom, globalny gracz specjalizujący się w produkcji i przetwórstwie ryżu, przejęło polską firmę Sonko. Do nabycia 100 proc. udziałów w polskiej marce doszło na mocy umowy podpisanej z Oshee, dotychczasowym właścicielem producenta wafli ryżowych. Kwoty transakcji nie ujawniono.

Sonko jest producentem m.in. kasz, wafli ryżowych, ryżu czy pieczywa chrupkiego. Polska marka, której historia sięga 1989 r., nie należy już do Oshee, firmy znanej z produkcji napojów izotonicznych. Euricom, włoski producent i przetwórca ryżu nabył cały kapitał zakładowy wrocławskiej spółki. Jaka przyszłość czeka polską markę, która była częścią Grupy Oshee od 2019 r.?

Sonko ma nowego właściciela. Co dalej z producentem wafli ryżowych?

Włoski gigant zapewnia, że zależy mu na inwestowaniu w rozwój zarówno swoich dotychczasowych zakładów, jak i nowo nabytej polskiej marki.

Reklama

- Dzięki długoletniej współpracy z Sonko byliśmy świadkami tego, jak firma rozwinęła wiodącą markę na rynku dzięki atrakcyjnej ofercie produktów skoncentrowanej wokół przekąsek - stwierdził Bruno Sempio, prezes zarządu Euricom, którego słowa przytacza serwis dlahandlu.pl. - Transakcja pomoże nam osiągnąć docelowe przychody w wysokości 1 mld euro w niedalekiej przyszłości - dodał. 

A jakie plany ma dotychczasowy właściciel Sonko? Dariusz Gałęzewski, współzałożyciel firmy Oshee, wyjaśnił, że przedsiębiorstwo skupi się "na swojej podstawowej działalności w branży napojów". Wspomniał również o wzmocnieniu pozycji i przyspieszeniu ekspansji w Europie Zachodniej, co mają zapewnić planowane przejęcia.  

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: oshee | przejęcie | polska firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »