Wojna cenowa w USA: 24 puszki coli za 12,25 zł!
Wielka butla keczupu za 1 dolara (3,25 zł) i 24-puszkowa zgrzewka puszek coca-coli za 15,75 zł (5 dolarów, w niektórych sklepach nawet 3,77 dolara = 12,25 zł) - do takich obniżek doszedł handlowy gigant ze Stanów Zjednoczonych, sieć Wal-Mart.
Wszystko po to, by powrócić do grupy tanich sklepów w wojnie cenowej z innymi, m.in. z sieciami Kroger, Safeway, Target i Food Lion.
Niskie ceny na 22 produkty w Wal-Mart (w swojej klasie największy gracz na świecie) mają obowiązywać przez całe lato.
Średnia przecena wynosi 30 procent (np. 24-pak coca-coli kosztował wcześniej 6,98 USD). Na półki wraca też 300 tanich produktów, które wcześniej wycofano chcąc zmienić profil sieci na adresowaną do klasy średniej.
Teraz znowu będą tam skarpety, bielizna, proszki do prania, zupy...
Wal-Mart w 2009 r. miał ponad 400 mld USD przychodów, w I kwartale 2010 r. zarobek wzrósł o 10 procent. Firma pierwszy raz od 2006 r. reklamuje się w gazetach.
Krzysztof Mrówka