Reklama

Wykradziono dane właścicieli 1,5 mln kart. Może i twoje?

Z firmy Global Payments w Atlancie (USA), zajmującej się płatnościami elektronicznymi, wykradziono dane 1,5 mln właścicieli kart. Potwierdzają to Visa, MasterCard, American Express i Discover. Visa natychmiast skończyła współpracę z Global Payments ze względów bezpieczeństwa.

Z systemu Global Payments wyciekły informacje (numer, data ważności), które umożliwiają utworzenie fałszywych kart z dostępem do kont klientów w bankach. Przydatne to jest szczególnie w transakcjach internetowych. Global Payments twierdzi, że ukradziono tylko numery kart typu Track 2, nie wypłynęły natomiast dane personalne, adresy i numery ubezpieczenia.

Dodatkowo karty systemu Visa (największa na świecie sieć obsługująca karty debetowe i kredytowe) w niedzielę w USA nie działały w godzinach 14.40-15.20 czasu nowojorskiego. Było to rzekomo efektem prac nad aktualizacją systemu.

Reklama

Global Payments zatrudnia 3700 osób. Na końcu roku finansowego w maju 2011 r. miała 1,9 mld dol. przychodów (r/r zwyżka o 13 proc.). na końcu bieżącego roku finansowego przychody mają wynieść 2,15 mld dol.

Krzysztof Mrówka

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »