Wynik Game wsparty przez sprzedaż oprogramowania
Detalista opublikował spadek sprzedaży z 18 tygodni o 13,9 proc. względem analogicznego okresu roku ubiegłego.
Mocna sprzedaż oprogramowania wsparła wynik osłabiony wcześniej przez słabą sprzedażą sprzętu. W raporcie okresowym czytamy sprzedaż za 18 tygodni zakończonych 5 grudnia względem analogicznego okresu roku ubiegłego spadła o 13,9 proc., a za okres 44 tygodni spadek wyniósł 15,1 proc.
Detalista oferujący sprzęt komputerowy i gry wideo odnotował, że ostatnie premiery Fifa 10 oraz Call of Duty: Modern Warfare 2 wsparły sprzedaż. To pomogło, gdyż tej jesieni sprzedaż konsol do gier nie była stabilna. Szef spółki Peter Lewis, powiedział, że udział spółki w rynku wzrósł względem ubiegłego roku mimo wzmożonej konkurencji ze strony supermarketów. Dodał on, że ten finansowy rok będzie zapamiętamy jako trudny dla branży. "Kolejnych 8 tygodni zazwyczaj stanowi ok. 25 proc.
całego rocznego obrotu". Po opublikowaniu wyników cena spółki spadła ponad 10 proc. do poziomu 129p.
Opracowanie Kinga Zych City Index, tlumaczenie KJ