Wzrost przychodów i EBITDA Grupy Polsat Plus w I kwartale 2025 roku
W I kwartale br. Grupa Polsat Plus zanotowała wzrosty wyników finansowych i operacyjnych. Przychody wzrosły do 3,5 mld zł, a skorygowany zysk EBIDTA - do ponad 800 mln zł. Grupa zwiększyła zasięg 5G Plusa do 26 mln osób. Wiosenna ramówka TV Polsat miała bardzo dobrą oglądalność, a do kanałów Eleven Sports wróciły Formula 1 i Bundesliga. Portfolio serwisów streamingowych oferowanych przez Plusa, Polsat Box i Polsat Box Go zostało wzbogacone o dostęp do SkyShowtime. Grupa Polsat-Interia była liderem wśród wydawców online. Grupa wyprodukowała 278 GWh energii z własnych OZE.
Najważniejsze wydarzenia:
- W I kw. br. przychody Grupy Polsat Plus wzrosły o 3,7 proc. r/r do ponad 3,5 mld zł, a skorygowany1) zysk EBITDA - o 4,8 proc. do ponad 800 mln zł.
- Konsekwentna realizacji strategii multiplay ma odzwierciedlenie w rosnącym ARPU klientów kontraktowych: ARPU klientów B2C wzrosło w I kw. br. o 4,2 proc. r/r, a klientów B2B - o 1,2 proc. r/r oraz spadającym wskaźniku odejść klientów (churn), który został obniżony do poziomu tylko 6,8 proc.
- Zasięg sieci 5G Plusa wzrósł do 26 mln mieszkańców Polski, a 5G Ultra o prędkości do 1 GB - do blisko 17 mln mieszkańców kraju. Z myślą o dalszym rozwoju sieci Grupa pozyskała blok w paśmie 700 MHz.
- Do blisko 11 mln gospodarstw domowych został zwiększony zasięg szybkiego Internetu domowego Grupy oferowanego przez Plusa i Netię w oparciu o sieć własną i dostęp hurtowy.
- Nowy serwis streamingowy w ofercie Grupy - SkyShowtime jest dostępny za 15 zł/mies. w Plusie, od 10 zł/mies. w Polsat Box oraz razem z pakietem Premium w Polsat Box Go.
- Kanały Grupy Telewizji Polsat, dzięki sukcesowi wiosennej ramówki oraz dużemu zainteresowaniu transmisjami nowych wydarzeń sportowych, odnotowały bardzo dobre wyniki, zwiększając udział w oglądalności do 22,1 proc. Wśród popularnych transmisji sportowych są m.in.: Liga Europy UEFA i Liga Konferencji UEFA w stacjach Polsat Sport, francuska Ligue 1 McDonald’s, hiszpańska LALIGA EA SPORTS, niemiecka Bundesliga oraz wyścigi Formula 1 w stacjach Eleven Sports.
- Grupa Polsat-Interia w I kw. br. była nr 1 wśród wydawców internetowych w Polsce.
- Własne OZE Grupy Polsat Plus wyprodukowały 278 GWh zielonej energii (105 GWh z wiatru, 16 GWh ze słońca i 157 GWh z biomasy) - o 40 proc. więcej niż w ubiegłym roku.
- Grupa wygrała przetargi na dostawę autobusów wodorowych do kolejnych miast - łącznie 41 NesoBusów dla Krakowa, Rybnika i Rzeszowa.
- Grupa Polsat Plus sprzedała pakiet 10 proc. akcji Asseco Poland, a pozyskane środki przeznaczyła na częściową przedpłatę kredytu terminowego w wysokości 681 mln zł.
- 2025 rok rozpoczęliśmy bardzo dobrymi wynikami. Kontynuujemy kluczowe aktywności. Rozwijamy sieć 5G, z sukcesem produkujemy atrakcyjne treści, odnotowujemy duże zainteresowanie naszymi nowymi transmisjami sportowymi, utrzymujemy silną pozycję w segmencie online - mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, Grupa Polsat Plus. - Nasze strategiczne inwestycje w segmencie zielonej energii dobiegają końca. Zgodnie z założeniami naszej Strategii 2023+ staliśmy się wiodącym producentem czystej, zielonej energii, a nasze przychody z jej sprzedaży stopniowo rosną - dodaje.
W I kw. br. Grupa Polsat Plus odnotowała bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody Grupy wzrosły o 3,7 proc. r/r do ponad 3,5 mld zł, a skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 4,8 proc. do 809 mln zł. Wolne przepływy pieniężne za 12 ostatnich miesięcy, skorygowane o capex w segmencie zielonej energii, utrzymują się na wysokim poziomie ok. 1,3 mld zł.
- W I kw. br. wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody Grupy wzrosły o 3,7 proc. do 3,5 mld zł, a skorygowana EBITDA - o 4,8 proc. do 809 mln zł. Najmłodszy segment naszej działalności - zielonej energii wygenerował 57 mln zł EBITDA, a szacujemy, że w 2026 r. będzie to już ok. 500 mln zł zgodnie z założeniami naszej Strategii 2023+ - mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych i ESG Cyfrowego Polsatu, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus. - Ponadto, wykorzystując środki ze sprzedaży pakietu akcji Asseco Poland, przedpłaciliśmy częściowo kredyt w wysokości 681 mln zł - dodaje.
Priorytetem Grupy Polsat Plus na 2025 r. pozostaje efektywne zarządzanie inwestycjami, ścisła kontrola kosztów i maksymalizacja przychodów ze sprzedaży zielonej energii.
Grupa Polsat Plus świadczy ok. 13,3 mln usług kontraktowych w segmencie B2C (telekomunikacyjnych i telewizyjnych), a ponad 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług od Grupy. Średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł w I kw. br. o 4,2 proc. r/r do 77,7 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) zmniejszył się r/r z poziomu 7,6 proc. do 6,8 proc.
- To był bardzo dobry kwartał we wszystkich naszych segmentach biznesowych. Baza naszych klientów multiplay zwiększyła się o prawie 60 tys. do poziomu 2,53 mln, a średni przychód od indywidualnych klientów kontraktowych wzrósł o 4,2 proc. r/r do poziomu 77,7 zł. O 210 tys. wzrosła liczba świadczonych przez nas usług telefonii komórkowej, a usług internetowych - o 145 tys. Mamy stabilne wyniki w segmentach usług przedpłaconych i B2B. Bardzo nas cieszy niski poziom wskaźnika churn, tylko 6,8 proc., co świadczy o wysokiej lojalności naszych klientów - mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus.
Grupa Polsat Plus posiada 68 tys. klientów B2B, a średni przychód od tych klientów wzrósł w I kw. br. o 1,2 proc. r/r do ponad 1,5 tys. zł miesięcznie.
Grupa Telewizji Polsat miała bardzo dobre wyniki oglądalności oraz pozycję na rynku reklamy. Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat wzrosła do 22,1 proc. (7,5 proc. kanału głównego Polsat i 14,6 proc. kanałów tematycznych), a przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 4,1 proc. do 320 mln zł, zapewniając TV Polsat udział w rynku reklamy TV na poziomie 28,7 proc.
W I kw. 2025 r. Grupa Polsat-Interia, na podstawie wyników średniomiesięcznych, utrzymała pozycję lidera Internetu wśród polskich wydawców. Pozostała również nr 1 w kategorii mobile. Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało co miesiąc średnio 21 mln użytkowników, którzy generowali ponad 1,9 mld odsłon stron.
Dzięki dynamicznym inwestycjom w segment zielonej energii Grupa Polsat Plus stała się wiodącym producentem czystej energii. W I kw. br. wyprodukowała 278 GWh zielonej energii (105 GWh z wiatru, 16 GWh ze słońca i 157 GWh z biomasy) - o 40 proc. więcej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Wzrosła także EBITDA segmentu zielonej energii - o blisko 16 proc. do 57 mln zł.
- W wyniku uruchomienia farm wiatrowych w Człuchowie i Przyrowie o łącznej mocy 123 MW dynamicznie wzrosła produkcja energii z naszych OZE w I kw. br. - o 40 proc. r/r, do 278 GWh. Prace budowalne na nowej farmie w Drzeżewie o mocy 139 MW postępują dynamicznie - zamontowaliśmy już 45 z 63 turbin, a do sieci popłynął już pierwszy prąd. Farma ta wkrótce podwoi nasze moce zainstalowane w wietrze - mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. - Segment ten zauważalnie wspiera wyniki finansowe Grupy - tylko w I kw. przyniósł 57 mln zł EBITDA, czyli o blisko 16 proc. więcej niż rok temu. Podtrzymujemy nasz cel osiągnięcia ok. 500 mln zł EBITDA w 2026 r. - dodaje.
W obszarze gospodarki zielonego wodoru dostarczyliśmy pierwsze 5 z 26 zamówionych autobusów wodorowych do Chełma oraz wygraliśmy przetargi na łącznie 41 NesoBusów dla Krakowa, Rybnika i Rzeszowa.
1) EBITDA za I kw. 2024 r. skorygowana o zysk ze sprzedaży udziałów w Muzo.fm (10 mln zł) i zysk ze zbycia pakietu adresów IPv4 (164 mln zł), a EBITDA za I kw. 2025 r. - o zysk ze sprzedaży jednostki zależnej i stowarzyszonej (-0,2 mln zł).