Z hurtowni na... wczasy do Egiptu
Hurtowa sieć handlowa Makro Cash & Carry weszła w... turystykę. Zaczęła sprzedawać wyjazdy do Egiptu.
Na taki krok zdecydował się na początek czeski oddział Makro Cash & Carry przy współpracy z biurem podróży Fischer i jego partnerami.
Co miesiąc zmieniać się będzie oferta pobytów nad morzem, weekendów w Europie, w spa lub wycieczek objazdowych. Pierwsza oferta jest zachęcająca - to wypoczynek w egipskiej Hurghadzie za kwoty znacząco mniejsze, niż w katalogach Fischera i na jego stronie internetowej. Makro Cash & Carry ma w Czechach ponad 800 tys. zarejestrowanych klientów.
W Czechach z ofertą turystyczną do swoich klientów wyszła wcześniej sieć handlowa Billa z grupy Rewe. W supermarketach sprzedaje od trzech lat wycieczki poprzez swoją spółkę-córkę ITS BillaTravel (jest w grupie Rewe Touristik, trzeci największy operator w Europie). Już po roku miała 10 tys. klientów, którzy latem jeździli do Chorwacji, Austrii i na Węgry, zimą zaś do Szwajcarii, Austrii i na Słowację. W drugim sezonie wprowadzono także wycieczki lotnicze.
Makro Cash & Carry, część METRO Group, działa też w Polsce (od 1994 r.) na znacznie większą skalę, niż w Czechach (13 hal). Ma u nas 1,3 mln klientów, 30 hal i 9 Makro Punktów.
Krzysztof Mrówka