Zakręcą kurek z pieniędzmi?

Sponsorzy mają dość korupcyjnego smrodu w polskiej piłce nożnej, alarmuje "Puls Biznesu" i zamieszcza na ten temat interesujące dane i wypowiedzi biznesmenów.

Informując, że właściciel Kolportera rezygnuje z Korony Kielce, gazeta donosi, że Grupa TP, Carlsberg czy JW Construction zastanawiają się nad zakręceniem kurka z pieniędzmi na futbol. Natomiast ITI, Allianz czy Comarch jeszcze nie tracą nadziei.

Janusz Filipiak - Prezes Comarchu, właściciela Cracovii Kraków - powiedział gazecie, że "na razie nie ma tematu zostawienia Cracovii. Ta inwestycja to przejaw społecznej odpowiedzialności biznesu. Chcemy pomagać klubowi, który ma wielką tradycję i wiele znaczy dla Krakowa".

Natomiast Józef Wojciechowski, główny akcjonariusz JW Construction, właściciela Polonii Warszawa, rozważa rezygnację ze sponsorowania tego klubu. - Moja decyzja jest uzależniona od wyników klubu. Jeśli klub nie będzie wygrywał i nie będzie miał sukcesów, zostanę zmuszony do rezygnacji z dalszej współpracy - powiedział gazecie.

Reklama

A oto kilka prezentowanych przez "Puls Biznesu" danych obrazujących finansową sytuację polskiego futbolu:

- 823 mln euro - taki według Deloitte potencjał przychodów drzemie w Orange Ekstraklasie, biorąc pod uwagę liczbę ludności Polski.

Tymczasem najbardziej dochodowy polski klub - Zagłębie Lubin zarobił w 2006 r. 5,69 mln euro, zaś cała Orange Ekstraklasa miała przychody w wysokości 47 mln euro.

Dla porównania liga portugalska mogła się pochwalić 257 mln euro przychodów, a angielska - 2 miliardami euro.

Najbogatszy szkocki klub Celtic Glasgow zarobił w tym czasie 111,8 mln euro, a Real Madryt - 351 mln euro.

Jak jednak osiągnąć w Polsce takie przychody, gdy w 2007 r. mecze rundy jesiennej obejrzało niespełna 879 tys. widzów, a przeciętna widownia liczyła zaledwie 6658 kibiców.

PAP/PulsBiznesu
Dowiedz się więcej na temat: klub | puls | Puls Biznesu | kurek | kurki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »