Zakupy w sieci - 6 prostych kroków zakupowych
Dołącz do grona 14 milionów zadowolonych klientów internetowych i podejmij 6 prostych kroków zakupowych.
Populacja internautów w Polsce liczy już 19,5 miliona osób
72 proc. z nich robi zakupy w internecie.
Zwolennicy zakupów internetowych szczególnie doceniają:
62 proc. możliwość zrobienia zakupów o każdej porze
57 proc. dostawa bezpośrednio do domu
57 proc. niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych
51 proc. oszczędność czasu
41 proc. możliwość porównywania cen i wyboru najkorzystniejszej oferty
Coraz więcej konsumentów zaczyna postrzegać zakupy przez internet jako bardziej wygodne i oszczędzające czas. Najbardziej klienci doceniają możliwość robienia zakupów o każdej porze. Ważnym aspektem są również niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych, co niewątpliwie zachęca do dokonania zakupów.
Dołącz do grona 14 milionów zadowolonych klientów internetowych i podejmij 6 prostych kroków zakupowych:
Krok 1. Wybierz interesujące cię produkty
Swoje zakupy klient zaczyna od zapoznania się z ofertą danego sklepu. W większości z nich znajdzie kategorie tematyczne oraz podkategorie, co znacznie ułatwia dotarcie do poszukiwanego towaru. Przy każdym z produktów znajdzie szczegółowy opis, który pomoże mu w dokonaniu wyboru.
Krok 2. Dodaj produkty do koszyka
Kiedy klient znajdzie już w ofercie sklepu interesujący go produkt i zechce go kupić, wystarczy, że wybierze polecenie "dodaj do koszyka"- widoczne przy każdym produkcie. W ten sposób wybrany asortyment znajdzie się w koszyku i zostanie dodany do listy zamówionych produktów.
Krok 3. Podaj dane do wysyłki towaru
Na tym etapie klient podaje podstawowe dane, które pozwolą sprzedającemu sprawnie kontaktować się z klientem oraz dostarczyć towar pod wskazany adres.
Krok 4. Wybierz opcję dostawy i sposób płatności
Po wypełnieniu danych klient wybiera opcję dostawy towaru oraz sposób, w jaki chce za niego zapłacić. Każdy ze sklepów oferuje szereg możliwości dostawy, są to m.in. kurier, poczta, odbiór osobisty. podobnie jest w przypadku płatności - klient wybiera najdogodniejszą opcję np. za pobraniem, płatność przelewem lub przez system płatności.
Krok 5. Zweryfikuj i potwierdź złożone zamówienie
To już ostatni krok, który podejmuje klient - wchodzi na swoją pocztę e-mail (adres podany na etapie wypełniania danych), sprawdza czy wszystkie pozycje zamówienia są zgodne i potwierdza złożone zamówienie.
Krok 6. Odbierz zamówiony towar i ciesz się dokonanym zakupem
Autor: Katarzyna Stefańska, Izba Gospodarki Elektronicznej