Zalando otworzyło centrum logistyczne
W Głuchowie k. Łodzi otwarto oficjalnie w czwartek centrum logistyczne platformy zakupowej Zalando. Magazyn będzie obsługiwał zamówienia głównie z Polski, Niemiec, Austrii i Czech. Docelowo powstanie w nim 2500 miejsc pracy. To kolejne centrum logistyczne tej firmy w Polsce.
Jak podkreśla Rafał Roguski z biura prasowego Zalando centrum w Głuchowie o powierzchni 130 tys. m kw. to jeden z największych obiektów logistycznych w naszym kraju. Wyposażony został - podobnie jak inny polski magazyn Zalando w Szczecinie - w najnowocześniejsze rozwiązania intralogistyczne, w tym dwie pięciopoziomowe wieże wysokiego składowania, które mogą pomieścić do kilkunastu milionów sztuk towaru.
Roguski dodaje, że wysoki poziom automatyzacji zapewniają cztery nowoczesne maszyny, które sortują produkty pod konkretne zamówienie.
Centrum jest zarządzane przez zewnętrznego podwykonawcę - DHL Supply Chain - który na potrzeby obsługi obiektu zatrudnia aktualnie ok. 1200 pracowników. W dłuższej perspektywie w magazynie w Głuchowie ma być stworzonych ok. 2500 miejsc pracy. Obiekt będzie obsługiwał zamówienia głównie z Polski, Niemiec, Austrii i Czech.
Dyrektor ds. operacji magazynowych w Zalando Neil Bennett zwraca uwagę, że wraz z ogólnym rozwojem firmy, stale rośnie jej sieć logistyczna. Cieszy się, że dołącza do niej Głuchów, ponieważ - jak mówi - wesprze Zalando w zaspokajaniu potrzeb jego klientów. - Z naszym zaufanym partnerem - DHL - z pewnością będziemy kontynuować świadczenie najwyższej jakości usług, które nasi klienci już poznali i których od nas oczekują - dodaje.
Zadowolony ze współpracy jest również DHL. Reprezentujący firmę Andries Retief cieszy się, że DHL może wspierać Zalando "w rozwoju i umożliwiać realizowanie strategii". "Konsekwentnie koncentrujemy się na zapewnieniu najwyższej jakości usług i wyjątkowej jakości Zalando poprzez inwestowanie w naszych ludzi i procesy. Zawsze pamiętamy o tym, że sukces naszej współpracy z Zalando znajduje odzwierciedlenie w zadowoleniu klienta końcowego" - mówi.
Jak wyjaśnił Roguski na fakt, że centrum stanie akurat w Głuchowie pod Łodzią miały wpływ liczne czynniki - m.in. położenie geograficzne w centralnej Polsce, obecność potencjalnych pracowników i rozwinięta infrastruktura znajdująca się w pobliżu autostrad A1 i A2. Kluczowe znaczenie miała także sprawna współpraca z samorządem gminy Tuszyn.
Zalando to platforma modowa z siedzibą w Berlinie, która sprzedaje odzież, obuwie i akcesoria z darmową dostawą i zwrotem. Dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 29 mln klientów na 17 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. Z kolei DHL jest czołową globalną marką w branży logistycznej. Zatrudnia ponad 380 tys. pracowników i działa w ponad 220 krajach i regionach na całym świecie.