Zara przenosi się do internetu

Zamknięcie co najmniej tysiąca sklepów na całym świecie, w tym 400 w Europie, i przeniesienie części sprzedaży do internetu - to główne założenia nowej strategii Grupy Inditex, hiszpańskiego holdingu odzieżowego, którego flagową marką jest Zara.

“Shop online coming soon" - to informacja, która pojawiła się przed dwoma laty na stronach internetowych Zary na całym świecie. Firma odzieżowa była wprawdzie dostępna online od 2007 roku, ale ubrania można było kupić przez internet tylko w niektórych krajach. W 2018 roku powstał globalny sklep online za pośrednictwem którego Zara dotarła do 202 rynków, między innymi do Afryki, Indonezji i na Karaiby. Wtedy ogłoszono, że w 2020 roku wszystkie kolekcje marek zrzeszonych w Inditexie, m.in. Zara, Massimo Dutti i Bershka, będą dostępne w sprzedaży internetowej.  

Reklama

Nie przypuszczano wtedy, że pod wpływem pandemii koronawirusa e-shopping stanie się dla Zary i całego holdingu jednym z filarów sprzedaży i przetrwania. Z powodu koronawirusa, w pierwszym kwartale tego roku, sklepy holdingu, w tym Zary, odnotowały 44 proc. spadek obrotów i po raz pierwszy w historii Inditex poniósł straty - 409 milionów euro. Dla porównania ubiegłoroczne zyski wyniosły 734 miliony. 

Zgodnie z nową strategią, na swoją digitalizację marka przeznaczy miliard euro. Zanim wybuchła pandemia sprzedaż internetowa stanowiła niewiele ponad 10 proc. holdingu, w ciągu dwóch lat liczba ta ma wzrosnąć do 25 proc. W dokumencie przekazanym hiszpańskiej Komisji Papierów Wartościowych (CNMV), odpowiednika Komisji Nadzoru Finansowego, poinformowano, że do końca 2021 roku holding zamknie od 1000 do 1200 sklepów, czyli średnio co szósty. Około 300 sklepów zostanie zamkniętych w Hiszpanii, po 400 w Europie i w Azji i 100 w obu Amerykach.   

ew


   

 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: handel | e-handel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »