Reklama

Zara znów podniesie ceny. Nie tylko ona decyduje się na taki krok

Właściciel marki odzieżowej Zara, Inditex, zapowiedział, że planuje ponownie podnieść ceny tej jesieni. Sprzedawca odzieży próbuje zrównoważyć rosnące koszty, pomimo obaw, że popyt osłabnie z powodu kryzysu uderzającego w klientów.

Po wiosennych i letnich podwyżkach firma odzieżowa podniesie ceny w drugiej połowie roku. W tle są podwyżki kosztów takich jak np. energia, ale Zara wykorzystuje również okazję, by zwiększyć zyski. Sam zysk netto za pierwszych sześć miesięcy 2022 roku skoczył aż o 41 proc., podczas gdy sprzedaż wzrosła o około jedną czwartą. - Nowatorstwo, jakość i wzornictwo naszych kolekcji napędzają naszą sprzedaż, ale oczywiście zawsze pamiętamy o stabilnej polityce cenowej - powiedział dyrektor finansowy Inditex, Ignacio Fernandez

Sprzedaż odzieży wciąż rośnie, ale nie wiadomo, jak długo

Prezes Oscar Garcia Maceiras powiedział, że sprzedaż rosła w ostatnich tygodniach. Ma on silne zaufanie do długoterminowego potencjalnego wzrostu firmy, pomimo obaw inwestorów o słabnący popyt na modę ze względu na rosnące koszty życia.

Reklama

Analitycy Credit Suisse uważają jednak, że Inditex skorzystał z korzystnych trendów, pogody i cen, ale wcale nie ma gwarancji, że kupujący nie odrzucą kolejnych podwyżek.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Inditex zasadniczo utrzymuje swoją strategię produkcji co najmniej połowy odzieży w pobliżu swojej siedziby w Hiszpanii, która to polityka przyniosła firmie korzyści podczas kryzysu łańcucha dostaw. Inditex tymczasowo przyspieszył odbudowę zapasów, aby uniknąć problemów z łańcuchem dostaw, a jego sprzedaż rośnie najszybciej w obu Amerykach. Stany Zjednoczone stały się największym rynkiem firmy po Hiszpanii.

Łańcuchy dostaw wciąż nieodbudowane. Inne marki też zdrożeją

Podobne podwyżki wprowadzają też inne sieciówki. Szefowie konkurencyjnego Primarka zapewniają, że nie będą podnosić cen ubrań - poza tymi podwyżkami, które już zostały podjęte i zaplanowane - aby chronić sprzedaż. Jesienią zapłacimy również więcej za metkę Uniqlo. Właściciel tej japońskiej marki odzieżowej zapowiedział bowiem, że jesienią tego roku podniesie ceny niektórych towarów. Sieci Next, Greggs i Superdry też zapowiedziały podwyżki cen na cały asortyment lub jego część.

Jednocześnie analitycy spodziewają się negatywnej dynamiki zysków i słabszej sprzedaży dla największego rywala Inditexu, szwedzkiego H&M.

Krzysztof Maciejewski

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »