Zaszczepieni berlińczycy i Brandenburczycy zrobią zakupy z opaską na ręku

Ze względu na obowiązującą zasadę 2G (wstęp tylko dla zaszczepionych i wyzdrowiałych po COVID-19) sklepy skarżą się na duże straty w przedświątecznej sprzedaży. W Berlinie i Brandenburgii opaski na ręce dla klientów mają ułatwić zakupy przed Bożym Narodzeniem.

Sprzedawcy w Berlinie i Brandenburgii chcą w okresie przedświątecznym ułatwić zakupy w warunkach 2G. Ma to być możliwe dzięki tzw. rozporządzeniu o opaskach (Baendchen-Regelung), potwierdził w niedzielę dyrektor zarządzający Berlińsko-Brandenburskiego Zrzeszenia Handlu Nils Busch-Petersen w rozmowie z portalem rbb24.

Zgodnie z rozporządzeniem, klienci np. w centrach handlowych otrzymają opaskę na rękę, która będzie codziennie aktualizowana podczas kontroli przy wejściu, a następnie będą mogli wejść do kolejnych sklepów bez konieczności ponownego okazywania karty szczepień. Zrzeszenie branżowe nawiązało współpracę z przedsiębiorcami, wydziałem zdrowia Senatu Berlina oraz Ministerstwem Zdrowia Brandenburgii.

Reklama

Niewykluczone, że opaski będą rozdawane w Berlinie i Brandenburgii przed ulicami handlowymi i deptakami, takimi jak Wilmersdorfer Strasse w Berlinie czy Brandenburger Strasse w Poczdamie. Detaliści mogą jednak swobodnie decydować, czy chcą przyjąć rozporządzenie w sprawie opaski, nie ma też wiążącej daty jego wdrożenia. Pierwsze centra handlowe w Berlinie, takie jak Arkaden przy Schoenhauser Allee i Rathaus-Center w Pankow, już zastosowały to rozporządzenie - informuje portal.

Rzecznik administracji sanitarnej powiedział: - Z naszej strony nie ma żadnych zastrzeżeń. Pozwala na to rozporządzenie berlińskie. 

W Berlinie do większości sklepów mają dostęp tylko osoby zaszczepione i wyleczone. Negatywny wynik testu nie jest już wystarczający. Wyłączone są m.in. supermarkety, drogerie i apteki.

- Mamy nadzieję, że możemy ożywić niezwykle spowolniony biznes świąteczny i ulżyć pracownikom sklepów - powiedział rbb24 Busch-Petersen. Według stowarzyszenia branżowego, przepisy 2G drastycznie ograniczają świąteczny biznes na ulicach handlowych i w centrach handlowych.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Według ostatniego ogólnokrajowego badania, sprzedawcy detaliczni mieli w zeszłym tygodniu o jedną trzecią mniejsze obroty niż w tym samym okresie przed kryzysem. Według Busch-Petersen, spadek sprzedaży jest szczególnie widoczny w przypadku zabawek i odzieży. Z drugiej strony, sytuacja w handlu internetowym wygląda pozytywnie - informuje portal.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Niemcy | handel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »