Zyskują tylko dyskonty!

Coca Cola HBC Polska utrzymała w 2009 roku sprzedaż na poziomach z roku 2008, chociaż sytuacja na rynku napojów bezalkoholowych pogorszyła się znacznie. Firma liczy na poprawę sytuacji w przyszłym roku i na kontynuację wzrostu swojego udziału w rynku - poinformował PAP Dan Nistor, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska.

Dynamika sprzedaży w tym roku jest wolniejsza niż to miało miejsce w ubiegłych kilku latach. Rynek w tym roku się skurczył, my cały czas utrzymujemy podobne rozmiary sprzedaży jak w zeszłym roku - powiedział PAP Nistor.

Sytuacja na rynku jest trudna, sektorami, które obecnie zyskują są sektory dyskontowe. Tradycyjne produkty i kanały sprzedaży boleśnie odczuwają spowolnienie - dodał.

Jego zdaniem poprawa sytuacji powinna przyjść w trzecim kwartale 2010 roku. Firma liczy, że dalej będzie w stanie powiększać swój udział w polskim rynku. 2010 rok powinien być lepszy niż rok obecny. Kolejne sześć miesięcy wciąż jeszcze jednak nie będzie łatwe. Oczekujemy, że poprawa może nadejść w trzecim kwartale przyszłego roku - powiedział. W przyszłym roku oczekujemy, że dalej będziemy powiększać nasz udział w rynku - dodał.

Reklama

Nistor poinformował, cytując dane agencji ACNielsen, że Coca Cola HBC Polska jest liderem na polskim rynku pod względem produkcji i sprzedaży napojów bezalkoholowych. We wrześniu tego roku udział wartościowy Coca Coli w polskim rynku producentów napojów bezalkoholowych wyniósł 12,7 proc., a udział wartościowy wyniósł 22,7 proc.

W 2008 roku Coca Cola odnotowała wzrost wielkości sprzedaży o 13 proc. W ciągu ostatnich trzech lat sprzedaż firmy wzrosła o ponad 44 proc. Pod względem wielkości sprzedaży w portfelu Coca Cola Polska zwiększa się udział napojów niegazowych kosztem gazowanych. O ile w 2002 r. stanowił on pod względem ilościowym tylko 7 proc. to we wrześniu 2009 roku było to już 31 proc. - podał Nistor.

W kolejnych latach generalnie oczekujemy wzrostu we wszystkich kategoriach, jednak tendencja jest taka, że zwiększa się zapotrzebowanie na napoje niegazowane takie, jak soki czy mrożone herbaty i to jest też widoczne w naszej produkcji - powiedział.

W kolejnych kilku latach inwestycje Coca Coli w Polsce będą niższe niż miało to miejsce w latach ubiegłych. W zeszłym roku zainwestowaliśmy 60 mln euro w Polsce, w przyszłym roku inwestycje będą niższe i wyniosą 20-30 mln euro. Dzięki temu, że w poprzednich latach poczyniliśmy inwestycje, zwiększyły się nasze zdolności produkcyjne. W kolejnych kilku latach chcemy z tego korzystać - powiedział Nistor. W poniedziałek w zakładzie Coca-Cola HBC Polska w Radzyminie wmurowano kamień węgielny pod budowę bloku energetycznego wytwarzającego energię elektryczną, ciepło i chłód, który zmniejszy o 40 proc. roczną emisję wytwarzanego przez zakład dwutlenku węgla.

Biedronka skupi się na polskim rynku.

Sieć odkłada giełdowy debiut oraz inwestycje na Ukrainie i w Rumunii, ale w przyszłym roku chce rozpocząć w Polsce nowy rodzaj działalności. Zespół, który się tym zajmuje, powinien zakończyć prace na początku przyszłego roku. W tej chwili nie mam jeszcze informacji, którymi mógłbym się podzielić - mówi Pedro Pereira da Silva, dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka. Na rynku pojawiają się spekulacje, że może chodzić o działalność hurtową, gdzie portugalska grupa ma już pewne doświadczenie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: coca cola | firma | Cola | Coca-Cola | sytuacja | dyskonty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »