Firmy zatrudniające sezonowo zostały dostrzeżone - duży operator wprowadza dla nich nowe rozwiązanie

Co roku rosnący popyt na pracowników sezonowych skutkuje spadkiem bezrobocia widocznym m.in. w danych statystycznych GUS. Choć zapotrzebowanie na zatrudnienie tymczasowe jest ogromne, dotychczas na rynku telekomunikacyjnym brakowało usług skierowanych do przedsiębiorstw powiększających swój zespół w danym okresie roku. Ostatnio sytuacja ta zmieniła się jednak za sprawą dużego operatora, który swoją ofertę skierował w stronę małego i średniego biznesu.

Sezonowe zatrudnianie pracowników jest zjawiskiem towarzyszącym wielu branżom, w tym przede wszystkim gastronomii. Jak podaje GfK, Polacy coraz częściej odwiedzają restauracje. Zgodnie z raportem Rynek gastronomiczny 2017 instytutu średnia kwota wydana na posiłek w lokalu także wzrosła w porównaniu do poprzedniego roku, osiągając wartość 98 zł miesięcznie. Wraz ze zmieniającymi się przyzwyczajeniami żywieniowymi Polaków rośnie również zapotrzebowanie na pracowników w tym obszarze, które zwykle nasila się dodatkowo w okresie letnim. Chętnych do pracy w wakacje poszukuje się także w branży turystycznej, budowlanej, ogrodniczej oraz rolnictwie. Znaczące poruszenie na rynku sezonowym do tej pory nie znajdowało jednak odzwierciedlenia w ofercie usług telekomunikacyjnych i cyfrowych. Swoją propozycję dla małych i średnich firm zmieniających liczbę pracowników w ciągu roku stworzył ostatnio T-Mobile.

Reklama

Niższe opłaty za nieużywane karty

Rozwiązanie wprowadzone przez operatora w ramach oferty MagentaBiznes uwzględnia zmieniające się zapotrzebowanie firmy na liczbę kart SIM w skali roku. W rezultacie jeśli po siedmiu miesiącach okaże się, że dodatkowe karty nie są na razie potrzebne, przedsiębiorstwo ponosi za nie jedynie symboliczną opłatę abonamentową w wysokości 1 zł netto miesięcznie. Natomiast w momencie, gdy karta SIM zacznie być ponownie używana, abonament za jej posiadanie wróci do standardowej kwoty. Przedsiębiorcy mogą ponadto ustalać elastycznie płatności za urządzenia, np. telefony czy routery. Od ich preferencji zależy wysokość opłaty na start, a także rat miesięcznych. Dzięki możliwości dopasowania kosztów do potrzeb przedsiębiorstwa oferta ma być szczególnie przyjazna dla małych i średnich firm, dla których optymalizacja wydatków jest jednym z kluczowych elementów działalności.

Cyfryzacja wkracza do sektora MŚP

Operator skupił się także na usługach dostępu do sieci, które na rynku telekomunikacji wciąż często ograniczają się do pakietów danych. W ramach oferty przedsiębiorcy mogą więc otrzymać nielimitowany internet, do którego podłączą dowolne urządzenie. T-Mobile przygotował dla nich ponadto usługi dodatkowe, jak np. aplikacja do samodzielnej obsługi księgowości. Taki kierunek jest wynikiem postępującej cyfryzacji firm i konsumentów. Jak wskazuje bowiem badanie E-commerce w Polsce 2017 Gemius, już 54%. Polaków decyduje się na zakupy w sieci, a to aż 4-procentowy wzrost w stosunku do roku 2016.

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »