Fuzja rywali. Polska z największym na świecie systemem do rezerwacji wizyt

Liderzy rozwiązań dla salonów urody - Booksy i Versum - sfinalizowali fuzję spółek. Tym samym powstaje największa na świecie platforma dla branży hair&beauty, z której korzysta blisko 13 milionów użytkowników.

Konkurujące dotąd Booksy i Versum - do którego należy portal rezerwacyjny Moment.pl, podjęły decyzję o połączeniu spółek i dalszej współpracy pod wspólną marką Booksy. Teraz jest ona najchętniej wybieraną aplikacją do rezerwacji na świecie w App Store i Google Store. W wyniku fuzji w Polsce powstał globalny lider oprogramowania do zarządzania salonami i największy na świecie marketplace dla branży hair&beauty. Tylko w  przyszłym roku obsłuży blisko 100 mln wizyt o wartości ponad 10 miliardów złotych.

Szybko zwiększyć skalę



  - Motywem decyzji była chęć szybszego zwiększenia skali, przewag konkurencyjnych na globalnym rynku i zapewnienia sobie pozycji niekwestionowanego lidera, jeśli chodzi o marketplace dla branży hair&beauty - komentują Stefan Batory i Sebastian Maśka - założyciele Booksy i Versum.

Reklama

- Współpraca dotychczasowych rywali oznacza dla nas możliwość połączenia doświadczenia i wiedzy, zbieranych latami przez obie firmy. Jest ewenementem i niezbitym dowodem na to, że razem można osiągnąć więcej - podkreślają wspólnicy.

- Polska długo czekała na produkt o globalnym zasięgu, jak szwedzki Spotify, czy holenderski Booking.com. Jesteśmy przekonani, że ten krok znacząco nas do tego zbliżył - dodaje Stefan Batory.

W następstwie fuzji do zarządu Booksy dołączą założyciele Versum - Sebastian Maśka i Paweł Kantyka. Będą odpowiadać za rozwój nowych rynków i produktu do zarządzania salonami. Połączone zespoły będą liczyły blisko 500 osób i będą razem pracowały nad rozwojem produktu i oferty.

Branża hair & beauty w Polsce

Wartość rynku usług hair&beauty w samej Polsce szacuje się na blisko 60 miliardów złotych. Działa tu ponad 130 tysięcy salonów urody* - fryzjerów i kosmetyczek, SPA, gabinetów medycyny estetycznej, odnowy biologicznej, masażu tatuażu i wielu innych. Większość z nich to małe i średnie firmy, zatrudniające od 1-10 pracowników.

*Dane GUS, luty 2020 r.

O BOOKSY

Booksy to polski startup założony w 2013 r. z siedzibą w San Francisco, oferujący platformę do rezerwacji wizyt online dla użytkowników i program do rozwijania biznesu dla usługodawców. Dzięki aplikacji i stronie Booksy.com użytkownicy m.in. Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii, RPA i Polsce mogą rezerwować wizyty online u swoich ulubionych fryzjerów, barberów i kosmetyczek, a od niedawna także w nowych kategoriach, utworzonych na rynku polskim, jak finanse czy telekomunikacja.

W 2020 roku firma połączyła się z Versum, tworząc kompleksowe narzędzie do zarządzania salonami urody, obecne w ponad 100 krajach na całym świecie. W wyniku fuzji obu firm, powstanie największy na świecie marketplace dla branży hair&beauty z którego skorzysta blisko 13 milionów klientów salonów fryzjerskich, gabinetów kosmetycznych oraz SPA.

Dotąd, w obie firmy zainwestowali m.in. Open Ocean, Piton, Zach Coelius, Inovo, RTA Ventures, Manta Ray oraz inwestorzy, m.in. Przemysław Gacek i Maciej Noga z Pracuj.pl.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Dowiedz się więcej na temat: fuzje spółek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »