Reklama

Millicano - nowa generacja kawy już w Polsce

Po ponad 40 latach przełom na rynku kawy rozpuszczalnej. Dzięki unikalnemu procesowi mikro-mielenia ziaren kawa może być pełnoziarnista i rozpuszczalna jednocześnie.

MillicanoJacobs Krönung - kawa jutra już dziś!

Reklama

Kawę rozpuszczalną wynaleziono 111 lat temu. Od tego czasu technologia jej produkcji kilkakrotnie ulegała zmianie, jednak od ponad 40 lat kawa rozpuszczalna nie doczekała się prawdziwej innowacji. Dziś nastąpił przełom: firma Kraft Foods wprowadza na polski rynek zupełnie nowy rodzaj kawy - Pełnoziarnistą kawę Rozpuszczalną Millicanood Jacobs Krönung, która dzięki unikalnej technologii stanowi połączenie tego, co najlepsze w kawie rozpuszczalnej i mielonej.

W Polsce kawa należy do grona najważniejszych produktów w koszyku zakupów. Zajmuje czwarte miejsce w rankingu kategorii spożywczych pod względem wartości rocznych obrotów. Wartość całej kategorii dynamicznie rośnie - w roku 2012 odnotowano wzrost o 12,9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego 1. Na rynku kawy królują dwa segmenty: kawa mielona oraz rozpuszczalna. Na kawę mieloną wydawana jest co druga złotówka przeznaczona na zakup kawy. Niewiele mniej ważna jest kawa rozpuszczalna, na którą przypada 35 proc. wydatków na kawę i której sprzedaż wciąż rośnie1. Równolegle z obu segmentów korzysta ponad 40 proc. konsumentów 2, stąd potrzeba stworzenia nowego rodzaju kawy, który łączy w sobie zalety obu wcześniejszych.

Aż 95 proc. polskich respondentów 3 zadeklarowało potencjalny zakup nowego produktu, który będzie łączył w sobie aromat i smak kawy mielonej z łatwością przygotowania kawy rozpuszczalnej. W wyniku prac w Centrum Badawczym Kraft Foods w Wielkiej Brytanii powstał innowacyjny rodzaj kawy Pełnoziarnistej Rozpuszczalnej, który dzięki połączeniu kawy rozpuszczalnej (85 proc.) z bardzo drobno zmielonymi ziarnami kawy (15 proc.) charakteryzuje się bogatym smakiem i aromatem oraz wygodą przyrządzania.

- Najpierw wyselekcjonowane ziarna kawy są starannie palone, a następnie poddawane procesowi mikro-mielenia aż do momentu, w którym rozmiar jednej cząstki wynosi 50 mikronów - opowiada dr Krzysztof Skierkowski, dyrektor ds. Nauki i Certyfikacji Kraft Foods Polska. - Dzięki temu drobinki kawy mielonej łączą się równomiernie z powstającą kawą rozpuszczalną, w ten sposób powstają jednorodne kryształki Millicano. Technologia ta pozwala kawie Millicano zachować bogactwo aromatu palonego ziarna kawowego - dodaje dr Skierkowski.

Pierwsza kawa Pełnoziarnista Rozpuszczalna stała się takim przebojem na rynku brytyjskim, że firma Kraft Foods postanowiła wprowadzić ją w kilkunastu krajach Europy. W Polsce będzie ona dostępna w dwóch formatach opakowania: eleganckiej metalowej puszce o pojemności 95 g oraz miękkim opakowaniu o pojemności 75 g.

Jednym z priorytetów firmy Kraft Foods jest oferowanie konsumentom innowacyjnych produktów, takich jak Pełnoziarnista kawa Rozpuszczalna. Nowe produkty tworzone są na podstawie wyników badań smaku konsumentów i opierają się na zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych. W spółce działa 15 dużych centrów naukowo-badawczych na całym świecie, w których pracuje 3300 uczonych, chemików i inżynierów. W 2011 roku w prace centrów badawczych zainwestowano 700 mln USD. W tym samym roku spółka opracowała i wypuściła na rynek ponad 70 produktów, które zapewniły Kraft Foods 10,5 proc. czystego dochodu. Dla porównania w 2009 roku ten wskaźnik wyniósł 7,4 proc.

1 Źródło: Nielsen, sprzedaż wartościowa kategorii kawy, Total Poland, czerwiec 2011 - maj 2012

2 Źródło: Ipsos, Badanie Coffee U&A 2006, współkonsumpcja kawy mielonej i rozpuszczalnej w ciągu ostatnich trzech miesięcy

3Źródło: Badanie ilościowe Nielsen BASES przeprowadzone w Polsce, kwiecień-czerwiec 2011 r.

Kraft Foods

Kraft Foods Inc. (NYSE: KFT) jest liderem na międzynarodowym rynku przekąsek, z bezkonkurencyjnym portfolio marek, które kochają ludzie na całym świecie. Wyśmienite ciastka, słodycze, napoje, sery, produkty spożywcze i dania gotowe dostępne są w blisko 170 krajach. Obroty firmy w 2011 roku wyniosły 54,4 mld USD. Dwanaście kultowych marek firmy - Cadbury, Jacobs, Kraft, LU, Maxwell House, Milka, Nabisco, Oreo, Oscar Mayer, Philadelphia, Tang i Trident - generuje obroty w wysokości ponad 1 mld USD rocznie. 4 sierpnia 2011 roku Kraft Foods ogłosił plan podziału i stworzenia dwóch niezależnych spółek notowanych na giełdzie: szybko rozwijającej się, globalnej spółki w segmencie przekąsek oraz spółki segmentu spożywczego na rynku Ameryki Północnej. Finalizacja transakcji powinna nastąpić do końca 2012 r. Jako lider w dziedzinie innowacji, marketingu, zdrowego żywienia oraz zrównoważonego rozwoju, spółka Kraft Foods wchodzi w skład indeksów Dow Jones IndustrialAverage, Standard & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index oraz EthibelSustainability Index.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »