Reklama

Analitycy: Mało chętnych na mieszkanie powyżej 100 metrów kw.

Mieszkaniami powyżej 100 metrów kwadratowych było zainteresowanych w październiku 3,3 proc. osób, które zamierzały kupić lokal na rynku wtórnym. Największym powodzeniem cieszyły się mieszkania o metrażu między 30 a 50 m kw. - wynika z danych analityków.

W październiku ponad połowa kupujących na rynku wtórnym chciała kupić mieszkanie o powierzchni do 50 metrów kwadratowych - wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez serwis nieruchomości Domy.pl.

Reklama

- Stosunkowo niewiele osób, bo tylko 6 procent interesowało się kawalerkami. Natomiast lokalami o powierzchni między 30 a 50 m kw. było zainteresowanych aż 47,6 proc. - powiedział główny analityk serwisu Domy.pl Marcin Drogomirecki.

Dodał, że kolejną najliczniejszą grupą były osoby zainteresowane zakupem lokalu między 50 a 70 m kw., którzy stanowili 31,5 proc. kupujących. Natomiast lokali o powierzchni 70- 100 m kw. szukało 11,7 proc.

- Kilka lat temu, w okresie boomu gospodarczego nawet osoby z przeciętnymi dochodami wybierały większe mieszkania o powierzchni 60-100 m kw. Nie dlatego, że ich ceny były niższe, było wręcz przeciwnie, ale dlatego, że panował większy optymizm. Nikt nie przeczuwał nadciągającego kryzysu, większość wierzyła, że będzie coraz lepiej - tłumaczy Drogomirecki.

Badanie wykonano w październiku br. na podstawie 1800 ankiet użytkowników serwisu Domy.pl.

Według danych agencji nieruchomości Metrohouse w październiku średni metraż mieszkań kupowanych na rynku wtórnym w Krakowie wynosił 56,4, m kw., w Poznaniu - 54,3 m kw., w Warszawie - 52,8 m kw., we Wrocławiu - 52,4 m kw., w Gdańsku - 48,7 m kw., w Łodzi - 47 m kw.

Dowiedz się więcej na temat: metr | Mieszkanie+ | 100 | mieszkanie | nieruchomości

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »