Dworca w Katowicach nie poznacie...

W samym centrum Katowic od kilku miesięcy trwa przebudowa dworca kolejowego, realizowana przy współpracy spółek NEINVER oraz PKP S.A. Jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce ma już za sobą etap rozbiórek oraz wykopów, zakończona została także ściana szczelinowa. W miejscu, gdzie powstanie nowoczesne centrum komunikacyjno-handlowo-biznesowe trwają prace, których celem jest ukończenie dworca kolejowego wiosną przyszłego roku.

Trwają intensywne prace na terenie przebudowy katowickiego dworca. Wykop jest odwadniany w związku z jego pogłębianiem i zmiennymi warunkami pogodowymi. Na obszarze dawnego pl. Szewczyka rozpoczęto także prace związane z wykonywaniem płyty fundamentowej kompleksu. Na głębokości kilkunastu metrów robotnicy prowadzą prace zbrojarskie, szalunkowe oraz za pomocą chudego betonu stabilizowane jest podłoże w celu wylania tam fundamentu.

Prace zabezpieczające tunel techniczny, którego konstrukcja została odsłonięta przy grudniowych pracach rozbiórkowych na pl. Szewczyka są na ukończeniu.

Reklama

Budowa ściany szczelinowej została zakończona. Teraz trwają prace związane z kotwieniem ściany wraz z montażem stalowych rozpór, które unieruchomią konstrukcję i dodatkowo ją wzmocnią. Zabieg ten jest niezbędny, by poszczególne sekcje ściany nie przesuwały się między sobą, a skarpa nie osunęła się do wykopu - tłumaczy Rafał Elżanowski, dyrektor inwestycyjny NEINVER Polska. Ściana będzie pełniła funkcję obudowy wykopu, ze względu na możliwość wykorzystania jej zarówno, jako ściany podziemia oraz fundamentu powstającego obiektu.

Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, który zakłada realizację dworca kolejowego oraz podziemnego w 2012 roku, Galerii Katowickiej wiosną 2013, a w ostatnim etapie budowę biurowca klasy A. Można je śledzić online przez kamerę dostępną na stronie www.katowiceNoweglowne.pl

Powierzchnia użytkowa nowego katowickiego centrum, porównywalna będzie

z terenem 27 boisk Stadionu Śląskiego w Chorzowie, a do budowy całego kompleksu zużyte zostanie ponad 115 000 m3 betonu, czyli ponad 8 razy więcej niż przy budowie Stadionu Śląskiego. Łącznie powstanie niemal 200 000 m kw. nowej powierzchni użytkowej, z czego 53 000 m kw. to powierzchnia handlowa - 250 punktów handlowych i usługowych w Galerii Katowickiej, biurowcu oraz na terenie hali dworca.

Dzięki realizowanej przez NEINVER i PKP S.A. inwestycji, Katowice otrzymają nowe centrum z infrastrukturą, pozwalającą w nowoczesny i wygodny sposób obsługiwać 12 mln użytkowników rocznie.

Chcesz kupić/sprzedać mieszkanie? Przejrzyj oferty w serwisie Nieruchomości INTERIA.PL

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: PKP | Katowice | dworzec | centrum | przebudowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »