Kamień węgielny pod nową Silesia City Center

Dzięki rozbudowie Silesia City Center, Katowice mają szansę przyciągnąć na zakupy nie tylko mieszkańców Śląska, ale również Czechów, Słowaków i Niemców. W nowej części Silesia City Center pojawią się m.in. sklepy Guess, Red Valentino i Calvin Klein Jeans.

Prezydent Katowic Piotr Uszok razem z przedstawicielami austriackiego inwestora - Immofinanz Grup i Silesia City Center - wmurował kamień węgielny pod nową część Silesia City Center. Liczące dziś 66 tys. m. kw. centrum handlowe w ciągu roku zwiększy swoją powierzchnię do 86 tys. m. kw., stając się tym samym jednym z największych centrów handlowych w Polsce. Nowy kompleks handlowy, który pomieści łącznie 310 sklepów, to obecnie jedna z największych inwestycji komercyjnych w Katowicach. Jej całkowita wartość to około 50 mln euro. Prace budowlane trwają już od początku września. Inwestycja ma zostać oddana do użytku jesienią 2011 r.

Reklama

Budują, bo miasto ma potencjał

- Katowice mają ogromny potencjał komercyjny. To miasto, które cały czas się zmienia, poszukując nowych kierunków dla swojego rozwoju. Dziś dzięki takim projektom jak nowa Silesia City Center ma szansę stać się handlową stolicą Śląska i Zagłębia, przyciągając nie tylko mieszkańców regionu, ale także obcokrajowców - mówi Walter Woelfler, przedstawiciel inwestora, austriackiej spółki Immofinanz Group. I dodaje: - O tym, że warto rozbudować Silesia City Center zadecydowało także ostatnich pięć lat. Teraz Silesia City Center generuje obrót na poziomie 1 mld złotych. Ta liczba pokazuje, że mieszkańcy regionu chętnie robią zakupy w wysokiej jakości centrach handlowych. Ten obiekt powstaje właśnie z myślą o ich oczekiwaniach - mówi.

Już dziś Silesia City Center to największy obiekt handlowy na Śląsku i w Zagłębiu. Centrum powstało pięć lat temu na terenie dawnej kopalni Gottwald. Był to pierwszy zrewitalizowany kompleks poprzemysłowy, zaadoptowany na potrzeby komercyjne na Śląsku. - Silesia City Center wyrosła na śląskiej tradycji. Dlatego też podczas wmurowywania kamienia węgielnego, do tuby włożono kawałki węgla z dawnej kopalni Gottwald. Tak, żeby symbolicznie na węglu wyrosła nowa Silesia City Center. Przy wmurowaniu pomagali także emerytowani górnicy - mówi Ewa Marcinek, dyrektor zarządzający Silesia City Center.

Nowy obiekt będzie liczyć 310 sklepów, położnych na powierzchni 86 tys. m kw. Jak szacuje zarządca, firmy działające na terenie Silesii po rozbudowie będą zatrudniać ponad 3,5 tys. ludzi. - Wmurowanie kamienia węgielnego pod Silesia City Center to także symboliczne wmurowanie kamienia pod nowoczesny Śląsk, dający znów pracę, otwarty na zmiany i nowoczesność. Silesia City Center jest tylko jednym z dowodów na to, że region zaczyna się zmieniać - mówi Marcinek.

Rośnie centrum handlowe nr 1 w Polsce?

Już dziś Silesia City Center przyciąga rocznie ponad 13 milionów klientów z całego Śląska. - Silesia City Center jest jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc w Katowicach. To stały punkt wizyt obcokrajowców. Także mieszkańcy innych części Polski chętnie robią zakupy na Śląsku. Powodem jest bogata, zróżnicowana oferta sklepów, w tym znanych marek jak Tesco, Saturn albo Zara, jak również unikalnych marek modowych, m.in. Burberry, Deni Cler czy Tru Trussardi - mówi Marcinek.

O tym, że Silesia ma szansę stać się najlepszym centrum handlowym w Polsce przekonany jest także Walter Woelfler. - W nowej Silesii, na powierzchni 86 tys. m kw. powstaną sklepy marek dotąd nieobecnych na Śląsku i w całej Polsce. Dzięki temu Silesia będzie miała najbardziej kompleksową ofertę handlową wśród wszystkich śląskich centrów handlowych - mówi.

Już dziś wiadomo, że po rozbudowie do dyspozycji klientów będzie 310 sklepów. Nowi, międzynarodowi najemcy to m.in., Van Graaf, Calvin Klein Jeans, Guess i Red Valentino, którzy doskonale uzupełnią istniejącą ofertę centrum. - W nowej części Silesia City Center na pewno znajdą się te marki, których teraz brakuje na Śląsku. Najemcom, którzy już zdecydowali się na lokalizację swoich sklepów w nowej części Silesia City Center podoba się zarówno lokalizacja centrum, jak również jego architektura - zapewnia Ewa Marcinek.

Silesia ładnie opakowana

Ta ostatnia zdecydowanie wyróżni Silesia City Center na tle innych centrów handlowych powstających w regionie. Za koncepcję obiektu odpowiada warszawska pracownia Bose International Planning&Architecture. Nowa część będzie mieć kształt półkola. Elewacja ze szkła, aluminium i drewna. Na dachu powstanie parking. Dopełnieniem całości będzie specjalny ekran, inspiracje, dla którego znaleziono w kopalni. Jego front będzie przypominać koszyk, w jakim dawniej transportowano węgiel.

- Elewacja budynku zaplanowana jest, jako miękko ukształtowany ekran z ażurowych elementów ceramicznych, definiujący półkolistą bryłę budynku. To unikatowe rozwiązanie fasady umożliwi przełamanie stereotypu budynku handlowego. Z kolei ażurowy ekran stwarza możliwości słonecznych efektów światłocienia oraz sylwetowy charakter detalu w sztucznym oświetleniu nocnym - mówi o projekcie architekt Marek Tryzybowicz z Bose International. Pierwsze prace budowlane już trwają. Generalnym wykonawcą jest polska firma Erbud.

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: zakupy | sklepy | Katowice | city | obiekt | Silesia City Center | silesia | ekran | kamień
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »