Kilkadziesiąt milionów złotych kary za zmowę na rynku budowlanym

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na producenta farb i markety budowlane kilkadziesiąt milionów złotych kar - poinformował we wtorek PAP UOKiK. Do wykrycia zmowy doszło dzięki programowi tzw. leniency.

Wśród ukaranych firm znalazł się producent farb spółka Tikkurila Polska. Poinformowała ona we wtorek, że za naruszenie prawa ochrony konkurencji regulator nałożył na nią karę w wysokości 9,3 mln złotych.

"Po zapoznaniu się z decyzją Urzędu, Tikkurila Polska S.A. zdecyduje o dalszym postępowaniu w sprawie" - napisano w oświadczeniu dla PAP.

Rzeczniczka prasowa UOKiK Małgorzata Cieloch potwierdziła informację o karze, dodając, że została ona złagodzona, bowiem spółka skorzystała z programu tzw. leniency - podjęła współpracę z regulatorem. UOKiK podał, że w postępowaniu ukarano także kilka marketów budowlanych, a kary sięgają w sumie kilkudziesięciu milionów złotych. Rzeczniczka zapowiedziała jednocześnie, że szczegóły sprawy zostaną ujawnione w środę podczas konferencji prasowej.

Reklama

Program leniency (z angielskiego - pobłażliwość, łagodność - PAP) tworzą regulacje pozwalające na odstąpienie od nałożenia sankcji finansowej lub jej obniżenie wobec firmy, która podejmie współpracę z urzędem antymonopolowym oraz przedstawi dowody na istnienie zakazanego kartelu. Według UOKiK, instytucja ta jest stosowana w niemal wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej.

Zdaniem urzędu, niedozwolone porozumienia należą do najcięższych naruszeń prawa konkurencji i są zagrożone karą do 10 proc. przychodu przedsiębiorcy.

Zobacz autorską galerię Andrzeja Mleczki

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | PAP | kara | Mustafa | 'Wtorek' | W.E. | rynek budowlany
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »