Nowy hotel Hilton Garden Inn w Krakowie, kulturalnej stolicy Polski
W Międzynarodowym Porcie Lotniczym Kraków-Balice otwarty został czterogwiazdkowy hotel Hilton Garden Inn Kraków Airport, dysponujący 155 pokojami dla gości. Jest to pierwsza ukończona inwestycja związana z rozbudową krakowskiego portu.
Po zakończeniu rozbudowy w połowie 2015 r. przepustowość lotniska wzrośnie do 8 mln pasażerów rocznie.
Jak poinformowano w środowym komunikacie, zgodnie z umową franszyzy, właścicielem i zarządcą nowego hotelu będzie spółka Kraków Airport Hotel, spółka-córka Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice.
Obiekt został wybudowany na terenie dawnego parkingu przed międzynarodowym terminalem pasażerskim. Wartość inwestycji to 51,4 mln zł.
W obiekcie znajduje się 155 pokoi oraz dziewięć sal konferencyjnych. Na gości czekają również takie udogodnienia, jak m.in. bezpłatna łączność wi-fi, całodobowe centrum biznesu, ośrodek fitness oraz restauracja i całodobowy sklep.
Budowa hotelu to część wielkiego planu inwestycyjnego realizowanego przez Kraków Airport. Na lotnisku trwają prace budowlane związane z rozbudową terminalu oraz remontem dróg kołowania i rozbudową płyty postojowej. Przebudowywany jest także wewnętrzny układ komunikacyjny lotniska. Łączna wartość tych inwestycji wynosi ponad 500 mln zł.
Po zakończeniu tych kluczowych inwestycji w połowie 2015 r. przepustowość portu zwiększy się do około 8 mln pasażerów rocznie. Obecnie może on odprawić do 3,5 mln osób rocznie.
Gotowa jest bryła nowego terminalu pasażerskiego, wewnątrz budynku prowadzone są prace wykończeniowe i montaż instalacji. Trwa montaż konstrukcji stalowej pryzmatu, który będzie stanowił charakterystyczny element frontowej elewacji.
Ukończono już dwie z trzech wież przyrękawowych - środkową i wschodnią. Wykonywana jest konstrukcja żelbetowa trzeciej wieży. Kładka, która połączy terminal, parking i stację sięgnęła pierwszego piętra. Gotowe są fundamenty pod wschodnią ścianę przystanku kolejowego.
W strefie operacyjnej oddano do użytku drogę kołowania Charlie oraz nowe miejsce postojowe przy budynku administracyjnym. Mogą już na nim parkować samoloty typu Boeing 737-800. Zakończono również prace budowlane przy przebudowie dróg kołowania Juliett i Golf. Teraz remontowane są drogi kołowania Alfa, Bravo i Fokstrot, co spowodowało zmianę trasy kołowania samolotów pomiędzy drogą startową a płytą postojową. Bardzo zaawansowane są prace przy rozbudowie płyty postojowej.
W listopadzie rozpoczną się prace w części przylotowej terminalu T1. W związku z tym wszystkie przyloty zostaną przeniesione do terminalu T2 (dawny krajowy). Do dyspozycji pasażerów zostaną tam oddane dwie hale namiotowe o łącznej powierzchni 900 metrów kwadratowych, do których przeniesiona zostanie karuzela bagażowa z T1 oraz kontrola paszportowa.
Kraków Airport jest największym regionalnym portem lotniczym w Polsce. W zeszłym roku krakowskie lotnisko obsłużyło prawie 3,648 mln pasażerów, o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku lotnisko planuje obsłużyć ponad 3,7 mln pasażerów. Byłby to rekordowy wynik w historii lotniska, osiągnięty w czasie trwającej gruntownej przebudowy portu.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze